Detail stížnosti ze dne 26.3.2014

Vůz: Volkswagen Passat.

Osoba fyzická
Autobazar AAA Auto Ostrava
Problém bouraný vůz,neetické obchodní praktiky,technický problém s elektroinstalací,technický problém s mechanikou
Typ vozu Volkswagen Passat
VIN wvwzzz3bz4e025332
Popis

Vázeny pane Ombudsmane,

Dne 7.4. 2013 jsme si v AAA Auto Ostrava zakoupili vůz: Volkswagen Passat 3B3 rok výroby 2003. Jiz pri koupi nam bylo sdeleno a rovnez zapsano do kupni smlouvy, ze vuz byl lehce bouran na predni cast, ale ve smlouve se zavazali garanci, ze nejsou poskozeny nosne casti. Po 3 mesicich, tj. červenec 2013 nam z niceho nic neslo auto nastartovat, automobil jsme odtahli do AAA Auto Ostrava, aby zjistili a zajistili problem. V AAA Auto Ostrava nam sdelili, ze nemaji dostatecne vybaveni ke zjisteni a oprave vozidla a odkazali nas na specializovany servis. Automobil byl dne 10.7. 2013 dotahnut do Auto Heller Ostrava, kde jsme si nechali udelat kompletni kontrolu stavu vozidla. Po kontrole nam byla dolozena sprava o obrovskem mnostvi zavad, ktere nalezli. Sdelili nam, ze se nemohli napojit na ridici jednotku motoru, protoze nalezli poskozene kabely, ktere k ridici jednotce vozidla vedou. Provedli pouze opravu techto kabelů, aby bylo mozno vůz nastartovat. Zjistene zavady v autorizovanem servisu po 3 mesicich od koupi prikladam v priloze. Zajeli jsme ihned do AAA Auto Ostrava, kde mame sjednano pojisteni Carlife, a zacali jsme vyrizovat reklamaci na veskere tyto zavady. Po zhruba mesici od reklamace, jsme obdrzeli dopis, ve kterem je uvedeno, ze pojistovna Carlife, nam sice zamitla veskere nase zavady, ale jsou ochotni proplatit jednu ze zavad do maximalni výše 10 000Kč. Cena pojistky byla rovněz 10 000Kč. Sdelili nam ze musime dolozit fakturu za opravu vozidla, aby mohlo byt pojistne plneni vyplaceno. Auto dlouhou dobu stalo, a opravili jsme jej 17.2. 2014 a dolozili jsme spolecnosti AAA Auto ostrava osobne fakturu za opravu. Tam nam sdelili ze vse zamitly, protoze jsme nedodali fakturu do 30ti dnů, ale smlouva na pojištění je v delce 1 rok, pojistovna sice napsala abychom dodali fakturu za opravu do 30ti dnů, ale ve smlouve o pojištění nic takového nenajdete. Znovu tedy sepsali novou zadost o proplaceni skody za opravu, dolozili jsme znovu potrebne faktury, a zamestnanec AAA Auto nam sdelil ze nam skodu pojistovna proplati, kdyz jsme zavolali na pojistovnu, nic o zadne reklamaci nevedeli. Tento zamestnanec ktery ma nastarost reklamace nam rekl ze je vse vyrizene a schvalene, dosud cekame na penize. Vzhledem k tomu, ze auto je koupeny vrak, objevujeme stale nove a nove zavady. Automobil stal pred domem, a doslo k nehode, automobil ktery parkoval, nam tukl do naseho vozidla ze predu, vec resila policie ceske republiky, vse bylo radne vyfoceno a zdokumentovano, došlo jen k poskozeni laku na prednim narazniku. Dali jsme tudiz vuz opravit, v servisu nam sdelili, ze vozidlo odstrojili, a zjistili, ze na vozidle jsou znacne znamky nedostatků po predchozi nehode. Majitel servisu nám rekl, ze jeden z nosníků je ohlý, svetla byla podlozena drevenymy špalkama, aby vse licovalo a vypadalo, jakoby vuz nebyl bouran. Pri montazi dotycny pracovnik nemohl spravne dopasovat svetla na misto, a zjistil, ze nosnik je ohly o zhruba 5 centimentrů. Vec jsme predali do AAA Auto Ostrava k reklamaci, jedna se o rozpor s kupni smlouvou, rekli nam ze mame dolozit spravu ze servisu, coz jsme dolozili, take nam sdelili ze nam vymeni vuz ale musime dolozit dukaz o tom, ze byl vuz takto bourany jiz pred zakoupením, coz se dolozit nedá, protoze na predchoziho majitele neni zadny kontakt. Nevime si rady s tim, jak dale postupovat, proc bychom meli my dokladat dukazy o tom, ze vuz byl bourany drive nez byl zakoupeny, i kdyz ve smlouve je to jasne psane, ze vuz byl bourany zepredu, ze byly pouzity karosarske prace, lakovani a mnohe dalsi. AAA Auto se snazi jednoznacne vymanit se z teto situace vsemi moznymy zpusoby, byly jsme u nich nejmene 10x a nikde se k nim na reklamace neda dovolat, tak jezdime z Havirova do Ostravy a stale slysime vymluvy co musime dokladat apod. Pokud byste nam mohl poradit jak vyresit vznikly problem, jestli mame sanci uspet u pripadneho soudu. Nejradeji bychom, kdyby nam vymenili auto uz kvuli nosnikum a neustale novym a novym zavadam. Dekuji s pozdravem Horváth


Reakce ombudsmana

Dobrý den, k Vaší reklamaci lze v obecné rovině sdělit následující: V případě, že je uplatněna reklamace do prvních 6 měsíců od zakoupení, je povinností prodejce prokázat, že se daná vada na výrobku nevyskytovala v době prodeje dle § 2169 občanského zákoníku, pokud je kupující spotřebitelem. V případě, že prodejce nereflektuje na diagnostiku a vyjádření servisu, bude nutné se o uznání reklamace soudit. Vaše stížnost byla přeposlána společnosti AAA Auto na email: petr.tosek@aaaauto.cz s žádostí o vyjádření. Na základě případné reakce společnosti AAA Auto pak může být zvolen další postup. Budete-li společností AAA Auto kontaktování, poprosím o informaci k této skutečnosti S pozdravem, Mgr. Stanislav Berkovec



Prostor pro reakci autobazaru

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary