Značka Infiniti uvádí revoluční motor s variabilní kompresí. Má nahradit diesely

2016-08-15 00:00:00

Se vskutku revoluční technikou přichází značka Inifniti. Nový dvoulitrový čtyřválec totiž mění svůj kompresní poměr.


text: Dalibor Žák, foto: Infiniti

Vývoj spalovacích motorů není u konce a stále existují cesty, jak zvyšovat efektivitu spalování a snižovat spotřebu paliva a emise. Automobilka Infiniti, což je luxusní odnož značky Nissan, nyní představila opravdu revoluční pojetí zážehového spalovacího motoru. Nový motor s docela obyčejným označením 2.0 VC-T má totiž proměnný kompresní poměr. Toho dosahuje docela komplikovaným klikovým mechanismem a cílem je samozřejmě zlepšit tepelnou účinnost spalování, snížit spotřebu paliva a skutečné provozní emise, ne jen ty laboratorní. Nový motor totiž umí měnit svůj kompresní poměr od 8:1 až po vysokých 14:1. Zatímco pod plným plynem pro dosažení vysokého výkonu pracuje motor s nízkou kompresí, při klidné jízdě a nízké zátěži naopak kompresi zvýší.

A není to vůbec technika daleké budoucnosti. Automobilka Infiniti nasadí tento motor do sériové výroby už v roce 2017 a dokonce má být levnější než srovnatelný diesel. Podle Infiniti totiž tento motor nepotřebuje tak složité a drahé systémy dodatečného čištění emisí, které právě dieselové motory neúměrně prodražují, takže se přestávají vyplácet. Motor 2.0 VC-T má prozatím tabulkový výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 390 Nm. Používá přeplňování turbodmychadlem a podle Infiniti je o 27 % úspornější než atmosférický šestiválec 3,5 l, který značka ve svých modelech používá. Infiniti sice už na našem trhu oficiálně nepůsobí, ale nový motor se brzy dostane i pod kapotu vozů značky Nissan.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary