Peugeot ve svém stánku na 82. ženevském autosalonu odhalil pět světových premiér. Nejvýraznější a také nejočekávanější novinkou byl model Peugeot 208.
Pavel Foltýn
Peugeot 208 navazuje na historický úspěch svých předchůdců. Tedy vozů Peugeot, jejichž název začínal číslovkou „2“. Těch se v průběhu posledních 30 let vyrobilo více než 15 milionů. Značka Peugeot uvádí další model tohoto segmentu malých vozů s jediným cílem: znovu získat v Evropě ve své kategorii prvenství. Lidé pracující na projektu „A9“, tedy budoucí 208, měli za úkol vytvořit vůz schopný připoutat různé cílové skupiny zákazníků, a proto dostali již na počátku nejambicióznější zadání, jaké kdy značka zvolila. Výsledkem je vůz, který by pro automobilku měl znamenat nejen velký generační skok, ale především mohutný obchodní úspěch.
208 čili „re-generation“
Peugeot 208 se na trh dostane na evropský trh v prvních jarních dnech. Obchodní cíle pro první kompletní rok prodeje (2013) jsou 550 000 celosvětově prodaných vozů. Cena nebyla zatím zveřejněna.