Ženeva 2012 - Hatchback Kia cee´d ve světové premiéře

2012-03-12 00:00:00

Jednou z nejvíce očekávaných premiér letošního ženevského autosalonu byla nová Kia cee´d v provedení hatchback. Peter Schreyer však představil i variantu kombi


Pavel Foltýn

Původní cee’d byl pro Kiu v Evropě významným milníkem, který jí umožnil poprvé konkurovat nejlepším modelům v nabitém segmentu C. Kia cee´d druhé generace je opět přelomovým automobilem s vylepšeným designem, ještě vyšší úrovní kvality a progresivnějším poháněcím ústrojím. Nový cee’d v provedení hatchback - navržený, zkonstruovaný a vyráběný v Evropě - je sofistikovanější, hospodárnější, kultivovanější a podmanivější než jeho předchůdce. Zcela určitě naváže na úspěch první generace, čímž v Evropě dále posílí postavení značky Kia mezi předními automobilovými výrobci.

Nový cee’d o celkové délce 4,3 metru má delší, nižší a uhlazenější karoserii než původní model. Aerodynamická silueta získala optimální tvar během rozsáhlého testování v nejmodernějším aerodynamickém tunelu Kia. Vyšší kvalita materiálů použitých v interiéru a širší nabídka technicky vyspělých prvků výbavy snese srovnání s nejlepšími konkurenty ve třídě. Inženýři Kia kladli během vývoje nového cee’du velký důraz na snižování spotřeby paliva a emisí, a to bez kompromisů v oblasti výkonových parametrů motoru a jeho odezvy. V České republice bude nový cee’d k dispozici se dvěma benzinovými (1.4 MPI, 1.6 GDI) a dvěma naftovými (1.4 WGT, 1.6 VGT) motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k).

Modernizace motorů přinesla snížení spotřeby paliva v průměru o 4 procenta napříč modelovou řadou. Nejhospodárnější volbou je turbodiesel o výkonu 94 kW (128 k) s paketem Kia EcoDynamics, která v tomto případě činí pouhých 3,7 l/100 km s emisemi CO2 jen 97 g/km. Na vrcholu nabídky benzinových motorů stojí motor Gamma GDI 1.6 litru vybavený nejmodernější technikou přímého vstřikování benzinu, která maximalizuje výkon (99 kW / 135 k) a točivý moment (165 N.m). S motorem 1.6 GDI může být spojena zcela nová dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission). Ta zajišťuje hladké řazení pro maximální jízdní komfort a přispívá k výraznému snížení spotřeby paliva i emisí CO2, v porovnání s dosavadními konvenčními automatickými převodovkami.
 

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary