Volkswagen Golf VIII je o litr úspornější a v koloně umí řídit sám

2016-11-10 00:00:00

Modernizovaný Volkswagen Golf přináší nové úspornější motory TSI a TDI a také přepracovanou techniku v interiéru. Zvyšuje se i aktivní bezpečnost.


text: Dalibor Žák; foto: Volkswagen

Revoluce se nekoná. Ostatně, nic takového asi nikdo nečekal. Volkswagen Golf už od roku 1974 sází stále na ten samý recept a jednotlivé modernizace jsou spíše důkladnou evolucí. Nyní je přechod z Golfu sedmé generace na Golf generace osmé snad nejméně patrný v celé historii. Design se totiž prakticky vůbec nezměnil a jedinou citelnou novinkou jsou denní diodová světla, která nyní bude mít Golf standardně. Důležité věci se totiž dějí pod kapotou a v interiéru. Přichází nová generace motorů a jednotky 1.4 TSI, 1.8 TSI a 1.6 TDI jsou nahrazeny motorem 1.5 TSI a 1.5 TDI. Benzinový čtyřválec 1.5 TSI má standardně systém vypínání poloviny válců při částečném zatížení a turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Volkswagen tvrdí, že i díky systému tzv. „plachtění“, kdy se motor po sundání nohy z pedálu plynu úplně odpojí a vypne, lze v porovnání s motorem 1.4 TSI v reálném provozu ušetřit až jeden litr na 100 km. Tabulková spotřeba dle normy NEDC je 4,6 až 4,9 litru na 100 km.

Motor 1.5 TSI bude k dispozici ve verzích o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Točivý moment je 200 Nm v 1400 ot./min. nebo 250 Nm v 1500 ot./min. v případě silnější verze. Na potvrzení technických dat k dalším motorům si ještě musíme počkat. Představila se i sportovní verze Golf GTI, jejíž čtyřválec 2.0 TSI posílil na 169 kW (230 k), verze GTI Performance nyní může mít výkon až 180 kW (245 k). Standardem jsou šestistupňové manuální převodovky, modely 2.0 TDI a GTI postupně vymění příplatkové šestistupňové DSG za nové sedmistupňové DSG, které známe třeba z Passatu nebo Tiguanu. Pokud jde o výbavu, tak nový Golf dostal digitální přístrojový panel a také nový zábavní systém, který má větší dotykový displej a nově funkci rozpoznávání gest. Novinkou je systém usnadňující jízdu v koloně. Do 60 km/h stačí držet volant a Golf sám brzdí a akceleruje. Volkswagen Golf může být vybaven i asistentem pro jízdu s přívěsem. Později se představí podrobněji další motorizace (bude i tříválec 1.0 TSI) a také hybridní, plug-in hybridní a elektrická verze s dojezdem 300 km.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary