Toyota Yaris Premium 1.33 VVT-i Multidrive S

2015-02-18 00:00:00

Nedávno jsme podrobili zkoumání ojetého yarise druhé generace, který se vyráběl do roku 2011. Navazující třetí generace prošla v roce 2014 rozsáhlou modernizací. Jaký se odehrál pokrok?


Text a foto: Luděk Kortus

Přečtěte si nejprve: Test ojetého hatchbacku Toyota Yaris II. generace

V článku pod výše uvedeným odkazem naleznete kromě plusů také na mínusy druhé generace. Z toho, co se líbilo méně, jmenujme nudné jízdní vlastnosti a řízení, nízký komfort a kultivovanost, nepřehledný a neergonomický interiér a místy velmi laciné zpracování. Naproti tomu novému Yarisu nyní nemůžeme upřít propracovanější vzhled a uvnitř nové kvalitnější materiály. Uplatnění našly i pokročilé technologie jako dotykový displej, couvací kamera nebo LED svícení. Toyota také v zájmu zvýšení jízdního komfortu přepracovala podvozek. Na firemním internetu naleznete u Yarise claim „Neboj se znovu zamilovat do řízení“. Četli snad kolegův text? Ne. Odpovědí je, že sledují trendy, které jsou v segmentu B stále zřetelnější. Praktické přednosti jako jsou kompaktní rozměry a pouhá prostornost již nestačí. Když chcete obstát v konkurencí, je nutné aplikovat řešení z vyšších segmentů.

Z poměrně bezpohlavní masky Yarise druhé generace se vyvinuly v tomto segmentu nebývale agresivní křivky, které tvoří tvar písmene „X“. Přední světla kombinují projektorovou technologii s LED denním svícením. Zadní široký nárazník s difuzorem nabral sportovnější švih a zadní světla tvořená z LED diod a světlovodů mají mnohem současnější podpis. Na velkých kolech vypadá jako hravé auto. Uvnitř vozu ve výbavě Premium dominuje plasticky tvarovaná přístrojová deska příjemná a měkká na omak. Tatáž hmota je použitá i v čalounění dveří a vše je barevně sladěno se sedačkami. Červeno-černý interiér výbavy Premium kupodivu neevokuje auto pro barbíny, ale sporťák. Každá výbava ze čtyř možných se projevuje vizuálně trochu odlišně. Méně křiklavé je například provedení Style. Sportovnímu dojmu velice napomáhají pádla pod volantem. Bezstupňová variátorová převodovka Multidrive S může být přepnuta do manuálního režimu se sedmi přednastavenými stupni. Řadit je možné i řadící pákou.

Sekvenční sázení rychlostí je u takového autíčka skutečnou zábavou. Motor o objemu 1,33 litru si nechá líbit až 6 tisíc otáček. O přesnost řazení nahoře se až tak nemusíte starat, převodovka je chybovzdorná. Co nestihne manuálně odřadit řidič, dožene automat. Výrazně se zlepšily jízdní vlastnosti. Karosérie má nové torzní příčky a podle výrobce přibylo 36 dodatečných svarů. Tuningem prošly kompon