Testujeme značkové programy prodeje ojetých vozů

2015-02-27 00:00:00

U autorizovaných prodejců většiny značek můžete nalézt ojetá auta, na která je poskytována nějaká záruka. Nebylo to tak vždy. Vzhledem k tomu, že tu máme volný trh 25 let, je až s podivem, jak krátce jsou značkové programy prodeje ojetých vozů zavedeny. Postupně Vás seznámíme se všemi programy na českém trhu.


Text: Luděk Kortus

Snahy automobilek o to, aby jejich autorizovaní prodejci získali větší podíl na trhu s ojetými vozy, se v Česku datují už od devadesátých let. V těch letech však byly prodejní sítě poměrně nestabilní. Zanikalo a vznikalo mnoho dealerství. Každou chvíli bylo něco jinak, značky teprve hledaly svojí identitu. Kromě toho se nová auta na nenasyceném trhu prodávala jako po másle a ojetá auta byla pro některé dealery nedůstojným artiklem, který posílali do autobazarů. Nebylo tedy divu, že v takových podmínkách celoplošné snahy automobilek stáhnout na sebe kousek koláče z prodeje ojetin zahořely jen krátce a ve víru změn většinou zhasly. V současné době se největší obchod s ojetými vozy stále odehrává mimo autorizované sítě, ale mnohdy mu chybí potřebná kvalita. Značkové programy by měly nasazovat laťku neznačkové konkurenci. Ta je sice v přesile, ale mnozí z této většiny se již také snaží.

Doporučujeme: Test ojeté luxusní limuzíny BMW 750Li

Změna v aktivitě automobilek tímto směrem začala být patrná po roce 2008. Pokles hospodářského cyklu byl asi nejvýznamnějším impulsem pro to, aby se začaly vyvíjet nebo dovážet vyzkoušené systémy prodeje ojetých vozů. Těžká doba ukázala, kteří dealeři jsou stabilní. Automobilky zároveň zpřísnily koncesní standardy a vzniklo mnoho nových krásných autosalónů. Zlepšily se také internetové prezentace prodejů ojetých vozů na stránkách automobilek. Podmínky pro celoplošně řízené programy začaly být konečně příznivé. V některých automobilkách se zavedení systému nepovedlo hned napoprvé, nebo se dlouho hledaly a měnily brandy. Během posledních tří let se podařilo většině značek na českém trhu zavést vlastní programy prodeje ojetých vozů. Některé značky o svých programech dávají vědět, některé je založily v tichosti.

Značkové programy představují velký posun v kvalitě služeb. Jak známo, kvalitu služeb je třeba vyžadovat, aby mohla růst. Proto vás postupně seznámíme se všemi značkovými programy na českém trhu.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary