Test Yamaha Delight 125: Pozor na dlouhé nohy a vysoké podpatky

2018-01-09 00:00:00

Nejlevnější skútr z nabídky Yamahy vůbec nevypadá lacině. Může se pochlubit i několika drobnostmi, které byste u startovacího modelu nečekali. Svými rozměry je vhodný spíše pro děvčátka. Vysoké basketbalistky a volejbalistky by po něm raději koukat neměly.


text a foto: Luděk Kortus

Přibližovadlo, na které stačí řidičák na auto, má klasickou hmyzí hlavu s tykadly, krátký krk a náprsenku ozdobenou chromem a velkými blinkry. Shora mu na hlavě sedí velký budík rychloměru, obklopený digitálními ukazateli a zasazený do chromového rámečku. Kromě rychlosti ukazuje čas, stav paliva a servisní interval. Jezdit ekonomicky pomáhá zelená kontrolka ECO, která se rozsvítí vždycky, když zacházíte s pedálem plynu s citem. Takhle propracovaný budík jsem u nejlevnějšího modelu nečekal. Spínací skříňka je ukázkou inženýrské invence. Klíčem se ovládá zámek prostoru pod sedlem a víčko nádrže. A to i za chodu motoru. Tlačítkem zavíráte a plastovým vícehranem na klíči otevíráte záslepku. To aby se v zámku nemohl nikdo šťourat.

Čtěte také: Skútry Yamaha 125 ccm do města: Jedno nebo dvě kola vpředu?

Odkládací prostory tady nenajdete, ale můžete si mezi kolena pověsit na sklopný a evidentně také promyšlený háček nějakou tašku. Stejně tak nenajdete dobíjecí zásuvku. Technologie z velkých motorek bohužel ještě nedorazily do základních modelů. Skútr lehce hodíte na hlavní stojan. Když jste třeba u vody naboso, tak můžete k odstavení využít vyklápěcí nožičku. Do prostoru pod sedlem se vejde jedna přilba a ještě trochu místa zůstane na další věci. Přepravní kapacita se výrazně zvýší dodatečným kufrem. Originální kufr dobře ladí s designem stroje. S touhle výbavou se už snadno přesunete ve dvou na pořádný piknik.

Bude to sice mimo hladkou silnici trochu drncat, jak už to na skůtrech s malými koly bývá, ale zato si užijete jedinečný pocit z malého a lehkého vozítka. Když jste ženská nebo chlap vyšších rozměrů, naučte se takový posaz, aby vám řidítka v rejdu nenarážela do kolenou. Říkám to proto, že jsem D'elight položil při tréninku mezi kužely, protože se mi o koleno řidítka zasekla. Měřím 183 cm, měl jsem moto boty s podpatky a seděl jsem asi moc vpředu. Tak na to pozor. Jiný negativní postřeh nemám. Vlastnit malý značkový skútr je fajn bonus. V porovnání s autem a nakonec i s motorkami přináší úplně jinou volnost pohybu po městě. Je lehký skoro jako bicykl, neřešíte modré zóny ani chodníky… Co víc si přát? Už aby bylo zase léto!

Yamaha D'elight 125 — základní údaje:

  • Nový a vzduchem chlazený motor Blue Core kubatury 125 ccm
  • Nízká hmotnost s provozními náplněmi pouhých 99 kg
  • Nízká spotřeba paliva, až 1,42 l/100 km při rychlosti 45 km/h
  • Objem nádrže 5,5 litru
  • Úložný prostor pod sedlem pro jednu integrální helmu a další věci
  • 12" přední kolo a 10" zadní kolo
  • Přední hydraulická kotoučová a zadní bubnová brzda se systémem UBS

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary