Test Volkswagen Touran - není krabice jako krabice

2012-05-07 00:00:00

Volkswagen Touran je automobil, který tak trochu klame tělem. Zvenku možná trochu nudný design, uvnitř také žádná revoluce. Jenže jakmile do něj sednete a strávíte s ním pár dní na cestách, zjistíte, že to je auto k nezaplacení.


Text a foto: Pavel Foltýn

K týdennímu testování jsme měli VW Touran Highline s dvoulitrovým naftovým motorem a šestistupňovou manuální převodovkou, kterou lze za příplatek vyměnit za automatickou převodovku DSG. Vzhledem k určení vozu, tedy především delší přesuny ve více lidech, bude pohodlný a precizní automat určitě lepší volba. Jak již bylo řečeno, vnější design modelu Touran nezpůsobí u kolemjdoucích potřebu otáčet se za vozem, nicméně designu je potřeba přiznat jistou eleganci. Hnědá metalíza v kombinaci s atraktivními litými koly uděluje vozu punc lehké noblesy. O dravější vzhled se potom starají přední světlomety, které jsou vybaveny LED technologií pro denní svícení a blikače ve vnějších zpětných zrcátkách.

Interiér je navržen tak, jak jsme u Volkswagenu zvyklí. Nikde žádné překvapení, vše je tam, kde to podvědomě očekáváte a řidič najde ideální pozici za volantem během několika málo okamžiků. Volant má příjemně tlustý věnec a ve verzi Highline obsahuje i tlačítko pro ovládání audiosoustavy a telefonu. Sedadla jsou ve verzi Highline vyvedena v kombinaci látka/alcantara a poskytují velmi dobré pohodlí i slušné boční vedení. Kvalitní materiály a precizní zpracování jsou standardem, na kterém si německá automobilka dává velmi záležet. Cestující se proto v interiéru cítí velmi příjemně. Na předních i zadních sedadlech je dostatek místa pro pět dospělých cestujících i jejich zavazadla, což je pozitivní výsledek onoho „krabicového“ tvaru karoserie. Jen při parkování je potřeba pamatovat na to, že víko zavazadlového prostoru je poměrně velké a je nutné nechat si dostatek prostoru pro jeho otevření.

Jízdní vlastnosti Volkswagenu Touran jsou příkladné, i když pochopitelně nelze přehlédnout, že sedíte ve voze kategorie MPV. Auto se při standardní jízdě chová klidně a nezáludně, v zatáčkách se pochopitelně více naklání, ale podvozek je naladěn spíše do tuha, takže náklony nejsou takové, jako třeba u francouzské konkurence. Při ostřejší jízdě zasahuje do závodnických ambicí řidiče elektronický systém ESP a to docela razantně. Na druhou stranu je potřeba přiznat, že Touran není vozem pro žádné závodní radovánky, ale vozem rodinným. Takže snaha o maximální bezpečnost je zde zcela namístě. Manuální převodovka řadí přesně, dráhy jsou přiměřeně dlouhé a i přes trochu tužší chod řadící páky bylo řazení naprosto bezproblémové. Spotřeba se po ujetí cca 600 kilometrů ustálila na hodnotě 6,9l/100km, což považujeme za dobrý výsledek.

Test Volkswagen Touran ukázal, že se jedná o vůz, který dokáže svého majitele nejen dobře reprezentovat, ale také mu nabídnout notnou dávku užitných vlastností s velkou mírou přepravního prostoru. Ano, Volkswagen je trochu dražší než například francouzská konkurence. Zákazník však za svoje peníze získává nejen prémiovou kvalitu, ale také, v porovnání s konkurencí, vyšší zůstatkovou cenu, při prodeji ojetého vozu. Za zvážení jistě stojí příplatek do automatické převodovky, která nabídne mnohem komfortnější cestování především po městě a ženy jistě uvítají nový parkovací systém, který dokáže najít vhodné místo k zaparkování a to jak podélné, tak i příčné. Parkování s tímto systémem se pak stává naprostou hračkou a je dílem okamžiku. Cena modelu Touran začíná na částce 499.900,- za model s motorem 1,2TSI a výbavě Trendline. Námi testovaný model, tedy verze Highline s motorem 2,0 TDI se prodává od 706.900,-Kč.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary