Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

2016-08-22 00:00:00

První generace Volkswagenu Tiguan se začala prodávat už před skoro deseti lety. Německá automobilka tak přišla s náhradou v pravý čas. Jak ale vlastně jezdí?


text a foto: Pavel Foltýn

Volkswagen Tiguan, prozatím nejmenší SUV této německé automobilky, je na trhu již od roku 2007 a tak byl nejvyšší čas na jeho obnovu. A ta se podle našeho názoru povedla na výbornou. Nový Tiguan přichází nejen s novým designem, ale také s většími rozměry, modernějším interiérem a komfortními prvky, které v předchozí generaci chyběly. K testu jsme měli motorizaci 2.0 TDI o výkonu 110 kW s pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Výbava Highline byla ještě doplněna o řadu příplatkových prvků, které z Tiguana udělaly opravdu vysoce luxusní vozidlo.

Čtěte také: Test ojetého SUV Porsche Cayenne

I přes vysokou výbavu nás ale překvapilo pár detailů, které jsme v takto luxusně vybaveném voze nečekali. Co nás tedy překvapilo? Tak především to bylo mechanické ovládání sedadel, kdy to spolujezdcovo se dokonce neovládalo otočnou růžicí, ale sklon opěradla je potřeba upravit vahou vlastního těla. Tak to skutečně považuji za „old school“ řešení, které v nejvyšší výbavě VW Tiguan nemá co dělat. Jako zbytečný se mi zdál i head-up display, který je v Tiguanu řešen vysouvacím sklíčkem před řidičem. Vzhledem k vysoce sofistikované přístrojové desce, která postrádá klasické budíky a je celá vytvořena z tekutých krystalů, jde o zbytečně vynaloženou investici.

Trochu mě mrzelo, že mód přístrojové desky nešel přepnout do kompletního zobrazení navigace, vždy byl v okrajích zobrazen rychloměr a otáčkoměr. Nebo byla tahle možnost někde hodně dobře ukryta. Skvěle je však u nového Tiguanu vyřešena konektivita jak s platformou iOS, tak i s elektronikou pracující na systému Android. Všechna zařízení se připojila bez jakýchkoliv problémů a fungovala skvěle. Ačkoli by se mohlo zdát, že tohle už mají dnes všichni výrobci zmáknuté, ještě pořád narazíte na auta, která si s jednou nebo druhou platformou pořádně nerozumí. Parkovací kamera má výborné zobrazení, což ale bohužel nelze říci o zobrazení tzv. „Bird view“, kdy by měl být vůz vidět jakoby z ptačí perspektivy a pomoci tak v náročnějším terénu. Praxe ukázala, že smysluplné využití je pouze v režimu, kdy kamera sleduje pravé nebo levé přední kolo.

Doporučujeme: Test ojetého kombi Volkswagen Passat 2.0 TDI

Když už jsme byli v terénu, vyzkoušeli jsme i systém „Down hill“, který by měl udržovat stálou rychlost při sjíždění prudkých svahů. Fungoval skvěle. Auto držel i na opravdu prudkém kopci a řidiči dodával pocit jistoty. Pohon 4x4, který je u Tiguanu řešen systémem Haldex s mezinápravovou spojkou, fungoval v terénu téměř neznatelně a skutečně bleskurychle. Výjezd prudkého svahu na mokré trávě byl opravdu hračkou. Jízdní režimy volí řidič sám otočným ovladačem vedle páky automatické převodovky. Tam se nachází také tlačítko pro aktivaci parkovacího systému, který auto nejen sám zaparkuje, ale taky dokonce vyparkuje. Nejen pro ženy řidičky je tohle určitě skvělá „vychytávka“.

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let):

Nádherná barva auta mě úplně dostala. Kola, střešní ližiny, doplňky pod nárazníkem… Estetická nirvána. No a uvnitř? Úplně jsem se zbláznila do té digitální přístrojovky. To bych vážně moc chtěla. Ale víte, co bylo nejlepší? Ten systém, co sám zaparkuje a pak také vyjede z řady aut ven. Za to bych položila život. No… tak si počkám, jestli VW Tiguana trochu nezlevní.

Jak to vidí Martin (student, 20 let):

Auto je na mě moc velké, přesto bych ho okamžitě bral. Ta digitální přístrojovka je vážně povedená. Ještě by se tam mohl zobrazovat internet, facebook a messenger a bylo by to vlastně dokonalé. Ale to by vlastně mělo jít přest systém Mirror link, který jsem bohužel nestihl nevyzkoušet. Neměl jsem s sebou totiž kabel.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary