Test Volkswagen Multivan Cup 2.0 BiTDI 4Motion

2015-03-26 00:00:00

Vyjádřeno jazykem ceníku: Multivan CUP 2.0 BiTDI 4MOT 132 kW (180 k) 6 st. man. přev. Další specifika: sedmimístné provedení s multifunkčním stolečkem a integrovanými dětskými sedačkami.


Text a foto: Luděk Kortus

Věřte, že do tak velkého auta se vejde hodně výbavy. Bylo by to víc znaků, než mám vyhrazeno pro tento článek. Volkswagen Multivan s dlouhým rozvorem už opouští - co se rozměrů týče - evropské zvyklosti a dosahuje téměř amerických parametrů. K americké dokonalosti mu chybí už jen elektrické ovládání všech sedmi sedaček, které by sami pojížděly v kolejnicích, točily a skládaly se v neuvěřitelném počtu variant uspořádání. Různé varianty, které vidíte v galerii jsem si musel těžce odmakat. Multivan nemá celkovou hmotnost 3000 kg jen tak. Všechno je pevné a hmotné, včetně sedaček. Při manipulaci s nimi potřebujete dost síly. A pokud máte v kolejnicích ještě nastavitelný a sklopný multifunkční stoleček, tak potřebujete ještě důvtip.

Čtěte také: Test nového VW Passat 2.0 TDI

Odměnou za použití výše uvedených osobních předností - síly a důvtipu - je například sezení kolem stolu pro pět lidí nebo spaní pro dva. Poměrně jednoduchou operací uděláte ze dvou dospěláckých sedaček za řidičem a spolujezdcem sedačky dětské. Podívejte se na ně v galerii pod článkem. Vypadají docela kosmicky. Čtyři přední sedačky mají samostatné loketní opěrky. Kdo s tím nemáte zkušenosti, tak vězte, že loketní opěrka výrazně prodlužuje vzdálenost, kterou jste ochotní jako řidič či pasažér urazit na jeden zátah. V poslední řadě jsou tři místa a tam už opěrky nenajdeme. Ale každá řada sedaček, včetně té třetí, má luxus vlastní ovládací lišty klimatizace na stropě. Posuvné dveře a dveře zavazadlového prostoru mají servodovírání, takže tady sílu ani důvtip už nemusíte uplatňovat.

Do VW Multivan nastupujete nahoru, což představuje příjemný nadhled nad ostatními. Ani mne nemrzelo, že nemám automat. Na výjezdu z města jsem dal šestku a dál již neřadil. Mám přeci BiTurbo. To dává motoru TDI velkou pružnost. 400 Nm je solidní krouťák. Kupodivu v nízkých otáčkách nejde za plynem, pedál má zpočátku dlouhou dráhu, ve které se toho moc neděje, což chápu jako nastavení kvůli spotřebě. Když jej chcete přinutit k výkonu, musíte na něj pořádně šlápnout. Pak se projeví jeho určení do revíru jménem německá dálnice. Maximálka je 188 km/h. Dal jsem to jen na chvilku a je to fajn pocit. Jede jako po kolejích. V rychlosti 130 km/h točí motor klidných 2300 ot./min. Celkovou průměrnou spotřebu během testu jsem posbíral 8,8 litru na sto kilometrů. Na tak velké auto je to nad očekávání dobré.

Doporučujeme: Test ojetého VW Passat 1.9 TDI B6

Multivan hledejte na stránkách vw-uzitkove.cz. Volkswagen má dvoje stránky, má totiž moc modelů. Multivan má čtyři výbavové stupně. Startline, Comfortline, Comfortline - dlouhý rozvor a Highline. Výbava CUP je zařazena v akčním ceníku. Vzhledem k počtu položek výbavy nedokážu přesně určit výhodu. Ceník má 21 stran. Tohle je práce pro vyškoleného prodejce. Určitě by vám vysvětlil, a já to také tak cítil, že CUP znamená za méně peněz více muziky a to u multivana v nebývalém poměru. Rozhodně musí jít o mimořádný počin, protože loga CUP se nacházejí na karosérii i podsvícená jako osvětlení prostoru dveří. Nejlevnější multivan v ceníku je za 844 tisíc. Nejdražší v sériové výbavě je za a 1 517 000 Kč. Náš CUP by byl v sériové výbavě za 1 223 000 Kč. S dalšími příplatky cena činila 1 420 000 Kč.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary