Test Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT

2013-07-17 00:00:00

Jak funguje vypínání válců v podání VW ukazuje náš test Volkswagen Golf sedmé generace s přeplňovaným čtyřválcem 1.4 TSI o výkonu 103 kW.


Text a foto: Luděk Kortus

Historie Golfu sahá až do roku 1974, kdy nahradil legendárního brouka, jehož výroba byla v Německu ukončena a přesunuta do Brazílie a Mexika. Od té doby proběhlo celkem sedm generací. Golf sedmé generace je postaven na nové modulární koncernové platformě a tím se skokem vzdálil od golfu VI, který sdílel starou platformu s golfem V a žádnou novou generací vlastně nebyl. Že se Volkswagen Golf VII povedl, ukazují různá ocenění. Například se stal Autem roku 2013 v České republice, evropským Autem roku 2013 a nakonec i světovým Autem roku 2013. Novináři z celého světa ocenili dobře namixované vlastnosti vozu, z nichž žádná výrazně nezaostává za konkurencí a několika vlastnostmi je na špici. 

Že je auto ergonomické poznám podle toho, jak přirozeně a rychle se s ním sžiji. Je celá řada úkonů, které musíte udělat před první jízdou a další vás napadnou, až když jedete. Pokud Vám nic nečiní problém nebo dokonce nemusíte zastavit a zkoumat, jste v ergonomickém voze. V Golfu VII šlo vše hladce. Pozice za volantem jde naladit pěkně nízko, řadící páka je blízko volantu a má velmi příjemný chod, s pedálem spojky nemusíte zápasit, posilovač řízení tak akorát. S funkcemi, které se ovládají tlačítky, si poradíte za chvilku a bez návodu. Třeba telefon jsem připojil na bluetooth během dojíždění a stání na červenou. Chvilku trvá vychytat si všechny funkce palubního počítače, ale menu je logické a přehledné.   

Palubní počítač mimo jiné informuje o tom, kdy je funkce jízdy na dva válce aktivována. Válce se vypnou vždy, když začne hrát velkou roli setrvačnost nebo provoz neklade nároky na výraznou akceleraci. Například se vypnou, když jedete v koloně ustálenou rychlostí. Nebo na vás oznámení o vypnutí vyskočí při  rychlosti kolem 180 km/h.  Technologie vypínání nic neubírá na schopnostech motoru. Jak jsme vyzkoušeli u našich bezlimitních sousedů, jede dokonce i víc než uváděných maximálních 212 km/h. Umožňuje to dostatečně dlouhá šestka. Opětovné zapojení dvou prostředních válců proběhne údajně do další otáčky klikového hřídele. Vypínání a zapínání válců nijak řidiče neobtěžuje, je obtížné jej rozeznat i při nejvyšším soustředění. 

Eko styl jízdy golf podporuje zobrazovanými eko tipy ve formě krátkých slovních pokynů, ukazuje hodinovou spotřebu klimatizace a samozřejmě má nápovědu řazení. Statečně jsem to ignoroval tak, že mi spotřeba nešla pod 10 litrů. Nakonec jsem musel podstoupit ekoteror a nechal ze sebe udělat ekootroka, který se pařil bez klimatizace, rozjížděl se na křižovatkách hlemýždím tempem, řadil šestku v 800 otáčkách a sundával nohu z plynu kilometr před semaforem. To všechno proto, abych dokázal, že golf je nejen zábavné, ale také úsporné auto. Po dvou nudných dnech jsem konečně dosáhl hranice, kterou jsem si stanovil na  6,8 litru ve městě. O litr výš než uvádějí tabulky – pro jistotu. Mohu tedy potvrdit, že Golf 1.4 TSI s vypínáním válců je úsporné auto.   

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary