Test Volkswagen CC 2,0 TDI DSG Blue

2013-09-02 00:00:00

Modely Blue TDI se vyznačují tím, že si vozí přídavnou nádrž na aditivum AdBlue. Test Volkswagen CC 2,0 TDI DSG Blue vám objasní, k čemu to je dobré.


Text a foto: Luděk Kortus

Volkswagen CC je reakcí na čtyřdvéřová kupé prémiových značek. CC také znamená „comfort coupé“. S kupé má společné bezrámové dveře. Umožňuje ale snadnější vstup na místa vzadu. V kupátkách nebývají zadní místa příliš pohodlná, ale tady je to jiná písnička. Ačkoli testovaný model má vzadu páté místo za příplatek, čtyřmístnou koncepci nezapře. Pobyt vzadu je vylepšen panoramatickým střešním oknem, které omezuje klaustrofobické pocity, obvyklé ve vozech s nízkou střechou. Jsem přesvědčen, že ono „comfort coupé“ se vztahuje právě na místa vzadu. Místa vpředu a vůbec celé pracoviště řidiče je stejné jako u Volkswagenu Passat.  Že jsou passaty komfortní auta, o tom dnes již nikdo nepochybuje. CC se vyrábí od roku 2008 a celý jeho název byl Volkswagen Passat CC. Po faceliftu v roce 2011 se mu říká již jen Volkswagen CC.    

CC stojí na stejném podvozku jako passat, má stejný rozvor a rozchod. Hlavním cílem designérů bylo prodloužení kapoty, snížení a rozšíření vozu pro sportovnější dojem. Kapota se jim opravdu povedla, je to dominantní prvek karosérie. Museli kvůli ní zvětšit přední převis. Proto je také CC celkově delší než passat. V bílé barvě a zatmavenými skly vypadá ještě mohutněji. Paket R-line vylepšuje vzhled koly 18“ s pneumatikami 235/40 R18, dekoračními nástupními lištami, nárazníky v R-line designu a multifunkčním volantem s pádly pro řazení. CC je vůz na dlouhé přesuny vysokou rychlostí. U nás si rychlost sice moc neužijete, ale pohodlí rozhodně. Naladění podvozku je tužší než u passatů, přesto je v ergonomických sedačkách vše cítit tlumeně.   

Dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel o výkonu 103 kW a točivém momentu 320 Nm táhne na naše poměry až moc dobře. Na počítači si můžete udělat fajfku u položky volnoběh. Roztáhnete ho a pak už se jenom vezete. Pak zase roztáhnete a jen žasnete, co dokáže setrvačnost vozu nebrzděného motorem. Pokud je motor v tahu, s točivým momentem hospodaří šestistupňová převodovka DSG. Pádla jsem používal jen při předjíždění. Podřadit, rychle předjet a plachtit dál. Tenhle styl na silnicích první třídy přináší spotřebu lehce pod 6 litrů. Na okreskách se CC drží asfaltu velmi statečně. Při dynamické jízdě a  řazení pádly si řekl o 12 litrů.  Na dálnici ve stotřicítce je to úplná lahoda. 2400 otáček a spotřeba  pod 7 litrů. Ve městě s lehkou nohou jsem to zvládal také pod 7 litrů. 

Vstřikování aditiva na bázi močoviny do výfukového potrubí znamená redukci oxidu dusíku až o 90%. V katalyzátoru, který obvykle diesely nemají, se oxid dusíku přeměňuje na dusík a vodní páru. Aditivum se doplňuje asi po 15 000 kilometrech. Jedno doplnění vyjde v autorizovaném servisu asi na 2000 Kč. Pokud by k doplnění nedošlo, řídící jednotka omezí točivý moment motoru. Pořizovací cena vozu s motorem 2,0 Blue TDI je 856 900 Kč. To je o 30 000 korun víc než za 2,0 TDI. Motor Blue TDI splňuje emisní normu EURO 6. U nás je vám tato skutečnost dobrá pouze k dobrému pocitu z ohleduplnosti k životnímu prostředí. Kdežto jinde vás za to odmění nějakou tou úlevičkou. V tomhle ohledu mají naši zákonodárci co dohánět.  Vůz nám do testu "nablejskala" Automyčka Express.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary