Test ŠKODA Superb Outdoor 2.0 TDI 125 kW 4x4 DSG

2014-08-25 00:00:00

U moře nám dělá hodně věcí dobře. Vzduch, voda, slunce, strava, opálené ženy…. Nečekal jsem, jak moc významnou součástí příjemných vzpomínek na dovolenou se stane velký bílý kombík.


Text a foto: Luděk Kortus

V bílé barvě v paketu Outdoor působí Škoda Superb mohutným dojmem a budí respekt. Byl magnetem pozornosti nejen u nás, kde jsme na škodovku relativně zvyklí, ale v daleko větší míře v Chorvatsku. Od Holanďanů, Italů, Francouzů, Němců, Rusů, Čechů i domácích sklízel zvědavé pohledy a gesta uznání. Na parkovišti jsem si dokonce všiml, jak si lidé dělají dlaněmi okolo obličeje stín a přisávají se na boční sklo, aby se mohli podívat dovnitř. Superb, ačkoli vzešel ve své první generaci z passata a byl mu hodně podobný, ve druhé generaci se vydal vlastní cestou a po faceliftu nabral ještě více individuality. Spontánní reakce lidí to potvrzují: „Óóóó, ňjú skóda, lúks gút!“

DOPORUČUJEME: Test ojetiny - Škoda Octavia II 1.8 TSI

Každá dovolená autem pro mne začíná v okamžiku, kdy zaklapnu naložený kufr. Někdy to je hlavolam, ale tady? Máme vše na dva týdny včetně potřeb na případný camping a pod roletou ještě zbývá 10 cm volného prostoru. Dva řidiči zvládnou tisíc kilometrů ve velké pohodě. Jeden v pohodlném křesílku s lokty ve stejné výšce a s tempomatem. Druhý odpočívající řidič si může vpředu úplně natáhnout nohy a dokonce se i trochu rozcvičit. Díky druhému elektrickému ovládání sedačky spolujezdce, které je v dosahu ze zadních sedadel si uděláte vzadu malý obývák. Za velkorysost superba vděčíme oktávii první generace. Ta čelila kritice za nedostatek místa vzadu. Výrobce se proto na tento parametr u superba zaměřil tak, že dnes více místa ve stejné třídě nenajdete.ano

Během cesty, před kterou nás přátelé i média strašili vysokými pokutami za překročenou rychlost, jsme se snažili na sebe neupozorňovat a plynout s proudem. Výsledkem byla průměrná spotřeba Praha-Pula za 7,1 l/100 km a zpět za 6,9 l/100 km. Samozřejmě, že jsem se snažil využít potenciál motoru a pohonu 4x4 nebo možnost převodovky DSG řazení pádly pod volantem. Vše se hodilo při předjíždění zemědělských strojů na klikatých okreskách vnitrozemí Istrie. S adaptivními světlomety má superb jedovatý pohled, takže se klidí z cesty i ti v protisměru. Jen do zatáček se s ním muselo opatrně kvůli všudypřítomnému červenému bahýnku, které klouzalo, i když uschlo na silnici. To se pak superb hrnul ze zatáčky předkem ven.

Naprostou spokojenost poskytuje bezklíčové zamykání a start. Klíče nemusíte nikde lovit, stačí vzít za kliku. Když je auto rozpálené, tak dálkovým ovládáním otevřete kufr, stáhnete všechna okna a vyklopíte střešní okno. Horký vzduch rychleji vyvane. Při zamykání podržíte ovladač déle a všechna okna se zavřou včetně sluneční clony pod panoramatickým střešním oknem. Model měl i nezávislé topení, které jsme použili při přestávce v Alpách. V kufru v boční přihrádce je uložen harddisc na 18 GB muziky. Reproduktory multimedia Columbus s navigací, televizním tunerem a DVD basují na desítky metrů od auta a uvnitř produkují křišťálově čisté výšky.

Testovaný Superb na cestě k moři krásně nesl, voněl kůží, dobře hrál, kdekoli nechal zdřímnout dva lidi a skvěle reprezentoval - posádku, Česko a značku.

Technické údaje (Škoda Superb 2.0 TDI CR DPF/125 kW 4x4)
Motor: vznětový řadový čtyřválec
Objem: 1968 cm3
Výkon: 125 kW /4200 min-1
Točivý moment: 350 N.m/1750-2500 min-1
Převodovka: automatická 6stupňová DSG
Maximální rychlost: 218 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace): 6,8/5,1/5,7 l na 100 km
Provozní/užitečná hmotnost: 1656/638 kg
Rozměry (délka x šířka x výška): 4833 x 1817 x 1462 mm
Rozvor: 2761 mm
Objem nádrže: 60 l
Objem zavazadelníku: 595 l
Cena včetně výbavy: 1 212 300 Kč

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary