Test Škoda Superb 2.0 TDI 140 kW

2015-11-09 00:00:00

Nový Superb opravdu pěkně vypadá a velice dobře jezdí. Ale úplně bez chyb tahle jinak povedená škodovka není.


text: Dalibor Žák

Plusy Mínusy
Vypadá skutečně dobře Na velkých kolech trochu drncá
Zlepšení ovladatelnosti i komfortu Problémy s připojením některých telefonů
Bohatá výbava už v základu Interiér je trochu nudný
Úspornější a kultivovanější motory Středová konzole překáží kolenu
Na našem trhu trvalá hodnota Všímáte si levnějších detailů


S novou Škodou Superb jsme už jezdili během mezinárodní prezentace v Itálii, nyní se nám dostala do rukou také na českých silnicích s oblíbeným dieselem pod kapotou. Zatímco jsme dříve zkoušeli dvě motorizace z obou okrajů nabídky (jak základní turbodiesel 1.6 TDI, tak vrcholnou benzínovou motorizaci 2.0 TSI 4x4), nyní tu máme jistě velmi žádanou vznětovou verzi 2.0 TDI o výkonu 140 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol (čtyřkolka je za příplatek). Jen pro úplnost připomeňme, že nová Škoda Superb využívá koncernovou techniku a je postavena na modulární platformě MQB, která ve srovnání s minulou generací Superbu zvyšuje pevnost a snižuje hmotnost. Superb je příbuzný s Volkswagenem Passat a využívá prakticky stejné motory a převodovky. Přesto obě auta jezdí trochu jinak, liší se nastavením podvozku a pojetím interiéru.

Uvnitř nového Superbu je místa dost, a to vpředu i vzadu. Je zvláštní, jak se Škodě podařilo udělat auto tak pohledné, zmizel ten jezevčíkovitý tvar, a zároveň prostornější. Slabší je to nicméně s místem nad hlavou vzadu, kde není takový pocit vzdušnosti, a vpředu, když jste vyššího vzrůstu. Mohla by vám totiž vadit (okolo kolena) poměrně masivní středová konzole. Spíše ale zamrzí krátké standardní sedáky, proto je lepší si připlatit za sedačky s nastavitelnou dálkou podsedáku, který lépe podepírá stehna. To se vám bude líbit především tehdy, když jezdíte dlouhé trasy. Nebudou vás tolik bolet nohy ani záda a nebudete tak unavení. A některé detaily v interiéru jsou opravdu laciné, třeba uchycení rolety zadního okna. Stačí trefit velký kanál a spadne. Tím ale nechceme říci, že by byl Superb nepohodlný a laciný. Naopak, je to auto, které nabízí kvalitu a komfort měrou vrchovatou.

Čtěte také: Test ojetého sedanu Škoda Superb II

Značně se na pohodlí podílí příjemná a jednoduchá ergonomie. Interiér je sice poměrně obyčejný a více invence by mu v této třídě neškodilo, ale je funkční a neruší ani nerozptyluje. Palubní systémy fungují velmi dobře, reagují rychle na povely a z uživatelského hlediska se toho nedá základní funkci auta nic moc vytknout. I poloha řidiče za volantem je velmi dobrá, řazení jde tradičně přesně a hladce a i spojka má lépe kalibrovaný chod, i když se v redakci úplně neshodneme na tom, jestli je lepší automat nebo manuál. Já bych v případě Superbu dal jednoznačně přednost automatické převodovce DSG se šesti rychlostmi a možností řadit si pádly pod volantem, kolegům se ale víc líbil manuál. Prý se více spojí s autem a více si jízdu užijí. Ostatně, i automobilka dává lidem vybrat, takže se nemusíte podřizovat tomu nebo onomu. U verze 2.0 TDI 140 kW si můžete připlatit i za pohon 4x4.

Dvoulitrový turbodiesel TDI patří k tomu nejlepšímu na trhu v této třídě. Je poměrně tichý, v cestovní rychlosti kultivovaný a jeho síla narůstá poměrně lineárně. I dříve charakteristický pomalý nástup výkonu tu není tak výrazný a motor už se poměrně ochotně sbírá od nějakých 1400 ot./min. Proti slabšímu provedení o výkonu 110 kW nemá tato silnější varianta problém ani s udržováním vyšší rychlosti v dálničních stoupáních s plně naloženým autem. Zrychlení je otázkou volby, takže ani předjíždění nemusíte plánovat dlouho dopředu. Přitom se při klidné jízdě pohybuje spotřeba obou verzí motoru 2.0 TDI na podobné úrovni. Není problém jezdit za zhruba šest litrů nafty a když se snažíte, jde to i za pět a půl, aniž byste se museli vyloženě loudat. Tabulkovým hodnotám spotřeby se ale v reálném provozu s podílem města a dálnice nemáte šanci přiblížit.

Celkové hodnocení

Škoda Superb 2.0 TDI je jednoduše úplné auto. Jezdí pohodlně a když si odpustíte veliká a široká kola s nízkým profilem pneumatiky, bude kultivovanost i na průměrně špatném českém asfaltu velmi dobrá. Jestli zvolit adaptivní podvozek nebo ne, to se musíte rozhodnout sami a obě verze vyzkoušet. Každá má něco do sebe, i když sportovní vlastnosti asi od Superbu nikdo nečeká. Není toho moc, co by měla automobilka zlepšit. Základ je velmi povedený, takže by se spíš mělo zapracovat na detailech. Například ne všechny chytré telefony jdou snadno propojit s palubním systémem a i když je otevírání kufru zamáváním nohou pod nárazníkem fajn, to samé by mohlo fungovat i pro jeho zavírání. Není se ale čemu divit, že nových Superbů potkáváme denně stále víc. Je to nejen konečně pohledné auto, ale také opravdu kvalitní a povedené.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary