Test Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 1.4 TSI DSG

2015-12-30 00:00:00

Monte Carlo je výbava pro sportovně založené řidiče. Můžete ji volit ke všem nabízeným motorizacím. Je dostupná také pro modely Citigo, Fabia a Yeti. Jak moc je sportovní v nejsilnějším benzínu a automatu?


Text a foto: Luděk Kortus

Od motoru 1.4 TSI v režimu automatické převodovky S se dočkáte příjemného zátahu a kultivovaného zvuku. „Esko“ zařadíte lehkým ťuknutím do páky řazení směrem vzad. Rafička otáčkoměru okamžitě poskočí nahoru a jede dál až přesně na okraj červeného pole, odkud poskočí zase dolů, aby se drala zpět na okraj červeného. A takhle to jde až do stupně S7. Mezitím jedete dvoustovkou. Na okreskách si můžete podřazovat „sekvenčně“ odstrčením páky od sebe do manuálního režimu.

Čtěte také: Test Škoda Yeti 1.2 TSI vs Yeti 2.0 TDI 4x4

Brzdy mají standardní kotouče vpředu i vzadu. Nejsou nijak sportovně uzpůsobené, ale brzdí dobře a k motoru a autu sedí. Stylem brzda plyn mi Spaceback žral 13 litrů. Vím, někdo by asi uměl i větší spotřebu. Když jedete volně mimo dálnici a město, je možné dostat spotřebu i pod pět litrů. Dlouhodobá novinářská spotřeba za 5000 tisíc kilometrů byla 6,7 l/100 km. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI je k sedmistupňovému DSG naladěný na 92 kilowatů při 5000 otáčkách a točivý moment 200 Nm od 1400 do 4000 otáček. Takže si o otáčky přímo říká.

Vnitřek vozu je standardní škoda. Až na hluboké sedačky s výrazným bočním vedením, tříramenný sportovní volant a sportovní pedály. Lokty si můžete symetricky odložit, když držíte volant zespodu. To je důležité při dlouhých hodinách za volantem pro lepší komfort. Podvozek Spacebacku je spíše tužší, než houpavý. Jen zadní kliková náprava s vlečenými rameny způsobuje při rychlé jízdě na nerovné silnici pocit, že zadek trochu vlaje. Nakonec ale zjistíte, že do smyku se dostanete dříve kvůli jezdeckým chybám než kvůli konstrukci nápravy.

Pro sportovní jízdu potřebujete alespoň trochu živý motor a nízké pneumatiky. Situace se vylepšuje, když jsou tužší pružiny. Další rozměr vaše jízda dostane možností řadit bez spojky pod plynem. Lepší pocit v zatáčkách přináší sportovní sedačky, které dobře podrží tělo. Míra sportovní zátěže, kterou auto snese, je samozřejmě daná produkční technikou. Můžete s ním ale začít pilovat techniku bez výmluv na cokoli. Dokáže přinést příjemné pocity z přesného dobrzdění, správného řazení, přesné dávky plynu, vyjeté stopy… takhle nějak to asi výrobce uvedenou sportovností myslel.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary