Test Škoda Octavia Scout 2,0 TDi - Audi Allroad v českém vydání

2012-02-27 00:00:00

Týdenní pobyt v rakouských Alpách byl dobrým důvodem, proč si jako společníka na cestu zvolit „mladoboleslavský allroad“. Test Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 4x4 ukázal, že to byla znamenitá volba.


Text a foto: Pavel Foltýn

Testovaný model byl v atraktivní, a dnes módní, bílé barvě, doplněn černostříbrnými litými koly. Na bílé karosérii pochopitelně patřičně vyniklo i černé oplastování lemů blatníků a spodní části nárazníku. Celkový dojem vizuální dojem byl opravdu více než dobrý, což ostatně potvrzoval i zájem ostatních řidičů na parkovišti před sjezdovkou. Nejčastěji komentovali zdařilý design a dnes již pověstnou kvalitu škodovácké produkce. Nejúpřímnější obdiv však vyslovil řidič focusu s maďarskou poznávací značkou, kterého jsme naprosto bez problémů vyprostili  ze závěje, ze které se údajně vyhrabával více než dvacet minut.

Interiér, jak už to u současných škodovek bývá, byl zpracován naprosto precizně a snese i ta nejpřísnější kritéria. Nejen co se týká zpracování samotného, ale také použitých materiálů. Ve škodovkách nenajdeme žádné interiérové módní nebo designové výstřelky. Někomu to může vadit a považovat interiér za nudný. Druzí naopak oceňují perfektní ergonomii palubní desky a fakt, že vše je tam, kde to tak nějak intuitivně očekáváte.  Ocenil jsem klasickou ruční brzdu s táhlem, která na rozdíl od automatických umožňuje, zvláště na zasněžených silnicích, ovládat vůz přetáčivým smykem. Naopak se mi nelíbilo, že nelze zcela vypnout systém ESP. Tlačítkem se pouze vypne kontrola trakce, ESP však zůstává dále v činnosti. Z tohoto důvodu to s těmi smyky není zase tak horké.

Jízdní vlastnosti, obzvláště v horském prostředí, překonaly moje očekávání. Haldex spínal naprosto neznatelně a Scout se tak dostal bez problémů tam, kde klasické dvoukolky neměly bez řetězů sebemenší šanci. Výkon dvoulitrového turbodieselu byl naprosto dostačující a na dálnici umožňoval velmi dynamickou jízdu při zachování nízké spotřeby. Ta se během cc 1200 ujetých kilometrů ustálila na hodnotě 6,2l/100km, což považuji za hodnotu velice příznivou. Minimálně třetinu kilometrů jsme totiž ujeli na zasněžených horských silničkách. Také venkovní teploty nebyly nejpříznivější. Průměrná denní teplota se během našeho testování pohybovala kolem minus 15st Celsia.

Zima ale paradoxně ukázala, že ranní startování a nástup do vozu nemusí být nutně zkouškou otužilosti. Testovaný Scout byl vybaven dálkově ovládaným nezávislým topením, které během 20minut vyhřálo vůz na příjemnou cestovní teplotu. K tepelnému komfortu přispěla také všechna čtyři vyhřívaná sedadla. Chybělo už jenom vyhřívání předního skla. Alespoň pod stěrači by to byl velmi vítaný doplněk, stejně tak jako vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla. Samozřejmostí naopak byla vnější vyhřívaná zrcátka s integrovanými směrovými světly. Škoda Octavia Scout 4x4 je skvělým parťákem na cesty za zimními radovánkami. Nejenže skvěle reprezentuje svého majitele, ale nabízí také dostatek prostoru, bezpečí a komfortu. Vozy se značkou Škoda tak na zahraničních parkovištích vzbuzují obdivné pohledy, což je našinci více než příjemné. Ostatně, rekordní lednové prodeje škodovek tento názor jenom potvrzují.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary