Test: Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG 4x4

2016-07-25 00:00:00

Škoda Octavia RS – co o ní napsat? I kdybych se stokrát snažil, nic špatného se na tomhle autě najít nedá.


Text a foto: Pavel Foltýn

Co se nám líbilo:

  • Design

  • Spotřeba

  • Výkon motoru

  • Kvalita zpracování

Co se nám nelíbilo:

  • Cena (ale to auto za to stojí)
     

Kritizovat by se na Octavii RS Combi snad dalo jen pár zbytečností jako přepínač jízdních režimů nebo třeba střešní okno, ale to je čistě subjektivní názor. Kožené sedačky? Krásné a funkční. Perfektně drží tělo a ani po delší jízdě jsem necítil únavu. Jenže… auto jsem měl k testu zrovna v týdnu, kdy v Čechách padaly teplotní rekordy. Venkovní teplota kolem 35° C pak způsobila, že se na černé sedačky nedalo posadit. Takže ručník na rozpálené sedadlo a hurá někam do stínu, aby interiér alespoň trochu vychladl. Určitě by se tedy hodilo odvětrávání, resp. chlazení sedaček. Jízda? Naftová verze 2.0 TDI není tak divoká jako benzín 2.0 TSI, ale to mě asi na tomhle autě bavilo nejvíc. Dynamiky má na rozdávání a spotřeba se i při hodně ostré jízdě drží kolem 8 l/100km.

Čtěte také: Test ojetého kombi Škoda Octavia RS 2.0 TSI DSG

Přepínání jízdních režimů je za mě trochu zbytečné, stejně jako řazení pod volantem. Snad jediná výtka – škoda, že dvouspojkový automat DSG má pouze šest stupňů a nikoliv sedm. Spotřeba by při delší cestě klidným tempem ještě více klesla. Ale není to nijak zásadní nedostatek. Testovaná Škoda Octavia RS měla pohon 4x4, který je řešen mezinápravovou spojkou Haldex. Při normálním slunečném počasí a jízdě na suché kvalitní silnici ale není moc šance si tohoto pohonu všimnout. Ke slovu tak přijde spíše v zimně nebo v deštivém počasí, kdy bude pomáhat ve složitějších adhezních situacích a rychlých průjezdech zatáčkami. Připojení zadní nápravy jsem totiž za celou dobu testu nezaznamenal, nebyly na to ty správné povětrnostní podmínky.

Snad tedy jen při ostrém rozjezdu na semaforech se zdálo, že zabrala i zadní kola a vystřelila auto vpřed. Záleží tedy na každém, zda se mu příplatek 55 000 korun za čtyřkolku vyplatí. Ve verzi Scout by mi dávala větší smysl. S „oktávkou“ jsem ujel asi 650 km a byl to hodně příjemný zážitek. Do kufru se v pohodě vešly dva golfové vozíky i bagy plus menší zavazadla pro dvě osoby. Spotřeba byla příjemným překvapením, jízdní vlastnosti bez chyby, kvalita zpracování i design na jedničku. Jen ta cena, to je tedy pecka. Na druhou stranu je ale potřeba konstatovat, že cena vyjadřuje opravdu nespornou kvalitu auta.

Jak to vidí Martin (student, 20 let):

Tak tohle je parádní auto. Fantasticky se řídí, jede skvěle, navíc nemá moc velkou spotřebu. Asi bych nepotřeboval střešní okno, ale třeba parkovací systém, který najde místo a sám do něj auto pošle, je prostě super. Také konektivita s iPhonem, navigace a audio systém – to všechno je prostě na jedničku. Asi auto mých snů. Pohled do ceníku – cena přes milion korun? To vypadá, takže asi ještě dlouho zůstanu jenom u snu. Ale krásného snu.

 

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let):

Parkovací systém, co sám zaparkuje auto? Tak to je můj sen. Denně parkuji v centru Prahy a s tímhle systémem bych byla úplně v pohodě. Zaparkuje totiž i do míst, která vůbec neberu v potaz, protože bych to prostě nedala. Líbila se mi kombinace bílé barvy a černých zrcátek a kol. Vypadá to hodně efektně. Uvnitř je všechno tam, kde to čekám, takže jsem si připadala, jako kdybych v tom autě jezdila už měsíce. Automatická převodovka funguje skvěle, ale řazení pod volantem nepotřebuji. Nepotřebuji ani přepínání jízdních režimů. Ale někdo to možná ocení a bude se mu líbit jezdit s Octavií RS v režimu ECO.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary