Test Škoda Fabia Combi Scout DSG – kvalita, která hodně stojí a trochu nudí

2012-03-19 00:00:00

Kvalita mladoboleslavské produkce je nezpochybnitelná. Test Škoda Fabia Combi Scout s převodovkou DSG ukázal, že auto je tak dokonalé až to může trochu nudit.


Text a foto: Pavel Foltýn

Automobilka Škoda Auto kráčí od rekordu k rekordu. ŠKODA prodala v období od ledna do prosince 2011 na celém světě 879.200 vozů (v předešlém roce 762.600). Zatímco světový trh v roce 2011 vzrostl o 5,1 procenta, tedy na necelých 62 milionů vozů, zlepšila se ŠKODA nadprůměrně, a to o 15,3 procenta. Prodeje značky ŠKODA vzrostly zejména v Číně, Indii a v Rusku. Na mnoha dalších evropských i mimoevropských trzích dosáhla největší česká automobilka nových ročních rekordů. Klíčem k úspěchu je rozhodně nesporná kvalita vozů s okřídleným šípem ve znaku. O tom nás přesvědčil i test modelu Škoda Fabia Combi Scout s motorem 1,2 TSI a sedmistupňovým automatem DSG. 

Vnější vzhled vozu sice nezpůsobí kolemjdoucím bolesti za krkem, přesto je pár důvodů, proč se za Scoutem otočit. Za prvé to je barva s názvem Safari Beige. Tato písková barva se objevuje totiž pouze na modelu Scout. Dále jsou to atraktivní hliníková kola, střešní ližiny, nové přední světlomety a nárazník a také pochopitelně nelakované oplastování vozu, které je typické pro verze Scout. Všechny ostatní faktory, které dělají tento vůz atraktivním, se skrývají pod pojmy „kvalita zpracování, výkonný a úsporný motor, perfektně pracující převodovka DSG, a paradoxně také „nenápadnost“. Právě ta totiž oslovuje nemalou skupinu zákazníků, kteří nemají potřebu jakkoliv vykukovat z davu a spíše než okázalost upřednostňují jistotu bezproblémového provozu, hospodárnost a v současné době také neopomenutelný parametr, kterým je ztráta hodnoty vozu při jeho dalším prodeji. 

Motor 1,2 TSI má výkon 77kW a s poměrně lehkým vozem nemá příliš práce. Pracuje s osmiventilovou technikou a jedním vačkovým hřídelem, co snižuje ztráty způsobené třením a tedy i spotřebu. Ta se v průběhu našeho testu pohybovala na hranici 6,6l/100km, kdy jsme asi 40% jízd absolvovali po městě a zbytek na dálnici. Motor je spojen se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG a celý systém je naladěn spíše na pohodovou jízdu, než na průlet zatáčkami s kvílením pneumatik. Tato charakteristika se dá samozřejmě trochu změnit zařazením sportovního modu, kdy převodovka řadí ve vyšších otáčkách. Ve standardním režimu a do rychlosti cca 100km/hod. točí motor max. 2.000ot./min. Jediná drobná výtka může směřovat k trochu problematickému manévrování při parkování. Tam má systém DSG své limity, kdy nenabízí pomalé a hlavně plynulé rozjiždění. Při troše cviku se však dá zvládnout i tato drobnůstka. 

Interiér vozu zaslouží velkou pochvalu. Vše je zpracováno s maximální péčí, nikde nic nevrže, neklepá, neskřípe. Některým řidičům s postavou nad 180cm může vadit středový panel, který tlačí do pravého kolena. Samozřejmě záleží na nastavení sedadla, ale v některých polohách tomu tak skutečně je. Vestavěný navigační systém Amundsen+  (za příplatek 18.000,-Kč) nabízí kromě kvalitní navigace také přehrávání MP3 a WMA souborů buď z CD nebo z pamětové karty typu SD. Informace se zobrazují na 5“ TFT dotykovém displeji. Volant nabízí pouze ovládání autorádia, palubní počítač je nutno ovládat tlačítkem na pravé páčce, kterou se ovládají stěrače. Interiér působí velmi vzdušně, což je i důsledek pronikajícho světla příplatkovým střešním oknem. Nabízí dostatek místa čtyřem dospělým cestujícím, pátý by se na středním místě zadních sedadel cítil ponekud stísněně. 

Ačkoliv je Škoda Fabia Combi Scout s převodovkou DSG velmi kvalitním vozem, k nejprodávanějším modelům značky asi patřit nebude. I přes nespornou kvalitu se totiž základní cena  403.900,-Kč může zdát poněkud vysoká, přičemž cena testovaného modelu byla skoro 460.000,-Kč.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary