Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 77kW

2012-01-30 00:00:00

Z Popelky za základní cenu se dá udělat princezna, kterou vidíte na fotografiích. Co a za kolik je potřeba objednat, aby vypadala takhle reprezentativně? Jak se v ní jezdí? To vše zodpoví následují test Škoda Fabia Combi.


Základní cena nejprodávanějšího malého kombíku na českém trhu je 239.900,- Kč. To jsme ale bez rádia, klimatizace, centrálního zamykání. Také bez rezervy (se sprejem na opravu) a na ocelových kolech. Okna stahujeme a zrcátka štelujeme ručně. Jsme bez metalízy. Motor 1.2 HTP má 44 kilowatů a je to tříválec. Rozmazlenost zákazníků stále roste, nebyli ušetření ani pamětníci jako jsem já. Člověku, který užívá auto denně v pracovní době je potřeba základní model trochu polidštit. Zvolil bych rádio, klimatizaci, centrální zamykání a elektrická okna. Připlatím za metalízu, bude se mi lépe prodávat ojetá. Jsme na ceně 303.000,- Kč a máme auto, ve kterém je možné trávit čas i v horkém létě a poskytuje komfort k ovládání základních funkcí. Do naší princezny ale má ještě daleko.

K velkému posunu v komfortu a technice dojde volbou výbavy Elegance s novým  motorem 1,2 TSI a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG za cenu 404 900,- Kč.  Položek základní výbavy v této verzi víc než 50. Patří do ní ESP, centrální zamykání na dálkové ovládání, automatická klimatizace, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka a loketní opěra vpředu. V této výbavě můžeme volit světlý interiér. Do pěkného vzhledu nám z příplatkové výbavy chybí střešní nosič za 5 100,- Kč a  litá kola R16 ELBA za 3 100,-Kč. Spoiler na předním nárazníku, střešní spoiler, spoiler na zadním nárazníku a koncovka výfuku se dají vyřešit jednou ranou volbou Styling kitu za 22 358,- Kč. Natáčecí projektorové halogeny s mlhovkami s prosvěcováním do zatáčky stojí 6 700,- Kč.  Uvnitř máme za příplatek navigaci a multimedia Amundsen za 20 168,- Kč. Zadní reproduktory, hlavové a boční  airbagy, tempomat a kožený volant ukončí seznam  na celkové částce 484 742,- Kč za naší princeznu.

Jak se s ní jezdí? V číslech to vypadá následovně: maximální výkon 77 kW, maximální točivý moment 175 Nm v rozsahu 1550 – 4100 otáček. Maximální rychlost je 190 km/h a zrychlení 0-100 km/h proběhne za 10,3 s. Spotřeba uváděná výrobcem město/mimo město/kombinovaná vypadá následovně 7,0/4,4/5,3 litru na 100 km. V praxi je to tak, že výkon je dostatečný na všechny manévry v rámci předpisů i s plně naloženým vozem. Točivý moment opravdu nastupuje tak nízko. Úplně odspodu však nastupuje skokem.  Sešlápnete plyn, chvilku se nic neděje a pak auto vyrazí. Může to znepříjemnit například parkování v kopci do řady stojících vozidel. Chtěl jsem jen kousek popojet a málem jsem skočil do auta přede mnou. Takový průběh momentu mají všechny nízkobjemové přeplňované motory s automatem. Při jízdě lze prodlevu úspěšně eliminovat manuálním podřazením, které DSG umožňuje, nebo používáním programu převodovky Sport.  To ovšem zapomeňte na udávané spotřeby. Fabia Combi na velkých a širokých kolech pěkně sedí a dobře brzdí. To svádí ke svižnější jízdě. Malý přeplňovaný motor je pak logicky žíznivější. Moje kombinovaná spotřeba byla 8,1 l/100 km.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary