Test Renault Megane RS - dává to auto smysl ?

2012-08-13 00:00:00

K testování jsme měli mít původně verzi s podvozkem CUP, nicméně z neznámých důvodů nakonec přistál na redakčním parkovišti Megane RS ve „standardním provedení“. Vyjeli jsme s ním na ME v motokrosu, které se letos konalo v Lokti u Karlových Varů.


Text a foto: Pavel Foltýn

Musím přiznat, že zklamání z toho, že nemáme k testu verzi CUP, ještě zesílilo poté, co jsem nový Renault Megane RS spatřil. Nevýrazná stříbrnošedá barva úplně utlumila jakékoliv sportovní emoce, které by tvary vozu mohly vzbuzovat. Vzpomněl jsem si na testování předchozího modelu, který jsme měli k dispozici přesně před rokem. Byl to tenkrát bílý vůz s černými koly a vzbuzoval již na první pohled respekt a obdiv. Za „naším“ stříbrným šípem se nikdo ani neohlédl. Škoda. Takovému vozu by jistě slušel mnohem výraznější exteriér. Nemusí to být nutně křiklavá zelená barva jako u Focusu, ale nudná stříbrná u vozu nakukujícího do kategorie „Hot Hatch“ ? To se jaksi nesluší. Pravdou ale je, že si zákazník může objednat například žlutou barvu karoserie. Příplatek ? 39.000,-Kč.

Nuda pokračovala i v interiéru. V podstatě sériový vzhled palubní desky nezachránila ani plastová imitace karbonové lišty před spolujezdcem. Sedadla nabízela pohodlné sezení, ale o nějaké výrazné sportovní sedačce nemůže být ani řeč. Naprostou šíleností pak byly červené pásy, které barevně nekorespondovaly vůbec s žádným prvkem v interiéru. Snad to byla snaha designérů sladit barvu pásů s červenými polepy karoserie a linkou na černých ráfcích. Ať tak či onak, v nudném šedém interiéru působila barva pásů poněkud nepatřičně. Pochvalu tradičně zaslouží navigace TomTom. Ta je u Renaultu opravdu vychytaná a její ovládání řadím mezi vůbec nejlepší. Drobnost – páčka blinkrů je příliš daleko od volantu a tak kdo je zvyklý ukazováčkem jenom lehce „brnknout“, bude muset trochu upravit držení volantu

Jízdní vlastnosti Renaultu Megane RS jakoby vůbec nekorespondovaly s vnějším a vnitřním vzhledem vozu a šly si svojí vlastní cestou. A to cestou pořádně divokou. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec poskytuje maximální výkon 260koní a umožňuje řidič zažít s autem docela velkou porci zábavy. Ve verzi CUP je prožitek ze sportovní jízdy ještě umocněn skořepinovými sedadly Recaro, upraveným podvozkem a samosvorným diferenciálem na přední nápravě. Ale i „běžná“ verze bez samosvorného diferenciálu krásně drží stopu i v razantně projížděných zatáčkách. Auto se nenaklání a donutit pneumatiky k pískotu chce opravdu hodně brutální zacházení. Zátah motoru ve vyšších otáčkách je opravdu razantní, milovníci zvukových efektů ocení pěkně odladěný zvuk výfuku.

U auta s výkonem 260koní se asi moc neřeší spotřeba. Na druhou stranu je však potřeba podotknout, že spotřeba skoro 11l/100km při průměrné cestovní rychlosti 103km/h není skutečně nic okouzlujícího. Při plném využívání výkonového potenciálu vozu není problém atakovat hranici spotřeby 20l/100km. Renault Megane RS rozhodně nelze považovat za rodinný vůz nebo druhé auto do rodiny. Pořizovat si jej budou spíše mladší řidiči, kteří nemají hluboko do kapsy a cestu vezmou maximálně přítelkyni s malým kufříkem. A propós, když jsme u té ceny – první cena modelu Renault Megane RS začíná na částce 745.900,-Kč. S různými příplatky (sedadla Recaro, podvozek CUP, 19“kola, nebo žlutá metalíza) se potom cena dotýká hranice 900.000,-Kč. Dává to někomu smysl ?

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary