Test Renault Megane GrandTour 1,6 dCi Energy

2012-06-11 00:00:00

Test Renault Megane GrandTour 1,6 dCi ukázal, že to není jenom poměrně elegantní automobil, který umí svého majitele reprezentovat. Je to také automobil, který umí svému majiteli ušetřit hodně, ale opravdu hodně peněz.


Text a foto: Pavel Foltýn

Renault Megane GrandTour s motorem 1,6 dCi nás opravdu překvapil. Tedy spíše nás překvapil nový motor Energy s výkonem 130koní. Proto tentokrát trochu netradičně začneme právě u něj. Během týdenního testu jsme s vozem najeli cca 650kilometrů a aniž bycho natankovali, palubní počítač stále ukazoval dojez 370 kilometrů. Ano, skutečně se dá s tímto motorem dojet pohodlně do Paříže bez natankování. Při testovacích jízdách jsme cca 30% najezdili ve městě, 50% po dálnici zbylých 20% po okresních silnicích. Nejeli jsme žádnou „eko rally“, svítili jsme, používali klimatizaci i rádio, na dálnici jsme jeli na hraně povoleného limitu. Zavazadlový prostor byl naložen golfovými bagy i vozíky, přesto palubní počítač ukázal na konci testu průměrnou spotřebu 5,3l/100km. Jde tedy o naprosto ideální auto z pohledu spotřeby pohonných hmot. Jak je to ale s dalšími užitnými vlastnostmi ? A líbí se Megane ?

Renault Megane GrandTour pohodlně odveze pět cestujících a to včetně jejich zavazadel. Na delší cesty však doporučujeme cestovat spíše ve čtyřech. Prostřední cestující na zadním sedadle přeci jen tolik pohodlí nemá. Interiér je kvalitně zpracován a v barevné kombinaci hnědá/béžová působí velice hodnotně.  Výbava vozu je na vysoké úrovni a splní i náročné požadavky. Velkou pochvalu zasluhuje navigační systém TomTom a to především za skvělé ovládání i grafiku. K systému lze samozřejmě připojit telefon nebo přehrát fotografie z SD karty, na kterou lze samozřejmě nahrát i oblíbenou hudbu. Na displeji se zobrazuje také obraz ze zadní parkovací kamery, která je vítaným pomocníkem při parkování ve stísněných prostorech. Jak už to u nových Renaultů bývá, trochu komplikovanější je ovládání rádia, resp. ladění stanic. Jde ale spíše o zvyk.

Vnější design vozu působí velice nenápadně. Ať už jde o celkové tvary nebo barvu vozu. Renault tak deklaruje spíše rodinné zaměření vozu a akcentuje jeho užitnou hodnotu. Z předního pohledu ale potěší atraktivní pásy LED diod pro denní svícení a bixenonové světlomety s funkcí natáčení. Tyto světlomety hodnotíme jako jedny z nejlepších s danou funkcí.  Trochu problémů může způsobit víko zavazadlového prostoru. Zasahuje totiž až k hraně nárazníku a je proto potřeba pamatovat na to, že za vozem musí být dostatek prostoru pro jeho zvednutí. Pozitivní stránkou tohoto řešení je ale fakt, že nakládací hrana zavazadelníku leží příjemně nízko a usnadňuje tak nakládku těžších předmětů.  Pod podlahou zavazadlového prostoru se nacházejí praktické schránky pro uschování drobných předmětů.

Renault Megane GrandTour  je vozidlo s vysokou užitnou hodnotou, která je doplněna prvky jako například bezklíčový systém odemykání a startování, nebo systémem Start/Stop. Ten se sice nezkušenému řidiči může zdát jako obtěžující, nicméně zkušenost říká, že po pár kilometrech v městském provozu si na něj většina řidičů zvykne a využívá jej naplno. Otázkou zůstává, jak takový systém zatěžuje celý motor a jaký vliv může mít časté startování na jeho životnost. To ale ukáže až test nějakého ojetého vozu. A na to je potřeba si ještě rok až dva počkat. Aktuální akční ena modelu Renault Megane Grandtour činí 289.900,-Kč. Námi testovaný model (výbava Privilege)s motorem Energy 1,6 dCi o výkonu 130koní a systémem Start/Stop stojí  487.900,-Kč, což považujeme za rozumnou částku.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary