Test Renault Megane CC Floride

2012-10-16 00:00:00

Renault vyrobil limitovanou edici 1200kusů modelu Megane CC Floride jako připomínku na legendární model Caravelle. Náš kousek měl výrobní číslo 1188 a test Renault Megane CC Floride potvrdil, že jde o zajímavou stylovku i pro běžné ježdění.


Text a foto: Pavel Foltýn

Počasí nám přálo a tak se test Renault Megane CC Floride odehrával v počasí, které si přeje snad každý majitel vozu s otevřenou střechou. Modrá obloha, bezvětří, teplota kolem 26st a prázdné silničky v okolí hradu Kokořín přímo vybízely k poklidné jízdě, při které naplno vyniknou všechny klady kabrioletu. A když se na sedadlo spolujezdce posadila krásná blondýnka, bylo jasné, že tenhle test se opravdu podaří. A podařil. Megane Floride vzbuzoval oprávněný zájem, což bylo dáno nejen faktem, že se jedná o vůz koncepce „kupé-kabrio“, ale také (a možná především) zvolenou barevnou kombinací. Současný model Renault Megane CC Floride totiž odkazuje na Renault Caravelle, který byl na některých trzích prodáván právě pod názvem Floride. Krémová barva vozu pak má být připomenutím reklamního prospektu, který byl právě v této barvě.

A nebyla to jenom barva exteriéru, která působila velmi zajímavě. To pravé kouzlo z krémové barvy karoserie vyniklo až po stažení prosklené střechy. Interiér vozu byl totiž vyveden v kůži v červené a krémové barvě. Výsledek působil naprosto fantasticky a i u těch, kteří nemněli žádné tušení proč právě krémová barva, vyvolával celek velmi pozitivní „retro dojmy“. Nevím proč, ale nám tato barevná kombinace evokovala cukrárnu. Kvalita zpracování je na vysoké úrovni, interiér nabízí dostatek pohodlí na předních sedadlech. Ta zadní sice vypadají pěkně, ale ani při stažené střeše se tam nevejde nikdo jiný než děti nebo velmi drobná slečna,. Při stažené střeše je vhodné nasadit  tzv. „windshield“ , tedy jakousi síťku v rámu, která zabraňuje turbulenci proudícího vzduchu. S nasazeným windshieldem a vytažených oknech se potom dá jet i dálniční rychlostí 130km/h aniž by proudící vzduch nepříjemně obtěžoval posádku (v takovém případě pochopitelně pouze dvoučlennou).

Pod kapotou jsme měli naftový motor 1,9 dCi, který byl sice velice úsporný a pro víkendové projíždky nabídne jistě dostatek dynamiky, nicméně je škoda, že Megane CC nelze objednat například s naftovým dvoulitrem, který v modelu Laguna disponuje výkonem až 180koní. Přeci jen, 130koní pod kapotou není zase až tak moc. Na druhou stranu je motor velice úsporný. Během týdenního testování jsme najeli skoro 750kilometrů s průměrnou spotřebou 5.7l/100km, přičemž minimálně polovinu kilometrů jsme jezdili s otevřenou střechou. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Součástí standardní výbavy je i tempomat a omezovač rychlosti. Není tak žádný problém nastavit 50km/h, pohodlně plout okresními silničkami a kochat se okolní krajinou, případně spolujezdkyní.

Celkový dojem z vozu je velice pozitivní. Jakkoliv je zvolená barevná kombinace nestandardní a může navozovat jakési „sladké“ konotace, je to asi nejhezčí design, který jsme na Meganu CC kdy viděli. Je však potřeba zbavit se zažitých stereotypů a nevidět v edici Floride „auto pro cukrouše“, jak jsem někde na webu zaznamenal. Výbava i zpracování jsou na vysoké úrovni. Již tradičně u Renaultu musíme pochválit vestavěnou navigaci TomTom, která funguje naprosto bez problémů a disponuje velice intuitivním ovládáním. To se již nedá říci o ovládání rádia, na které si musím neustále zvykat, ačkoliv jsem řídil již všechny vozy z portfolia Renaultu. Plusem je i bezklíčový systém přístupu do vozidla, automatické zamykání vozu po jeho opuštění a startování tlačítkem. Základní cena vozu byla stanovena na 624.900,-Kč, přičemž příplatková výbava ji zvýší o dalších cca 100.000,-Kč. Není to jistě málo, ale nestojí to za to, mít v garáži vůz, kterých je pouze 1200 kusů ?

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary