Test Renault Megane 1,2 TCe Energy Bose

2012-07-09 00:00:00

Test Renault Megane 1,2 TCe Energy ukázal, že pod léty uznávanou motoristickou pravdou „objem ničím nenahradíš“ se povážlivě houpe židle.


Text a foto: Pavel Foltýn

K redakčnímu testu jsme tentokrát měli omlazený Renault Megane s motorem 1,2 TCe Energy, který poskytuje výkon 85kW a maximum točivého momentu 190Nm. Tento motor patří do skupiny nových výkonných a úsporných agregátů, se kterými Renault přichází na trh. Běhen našeho týdenního testování jsme ujeli cca 750 kilometrů a můžeme potvrdit, že co se výkonu týče, motor rozhodně nezklamal. Agregát táhne už od nízkých otáček, prodleva turba je minimální a ochota zrychlovat dostatečná. Horší už to bylo se spotřebou. Ta se během testu ustálila na hodnotě 7,1l/100km, přičemž stlačit se ji nepodařilo ani při využití funkce Start/Stop, která navíc v pražských kolonách fungovala dosti zmatečně a bylo potřeba ji vypnout.

Design současných Renaultů nebyl nikdy (až na pár výjimek typu Thalia nebo Latitude) tuctový. Nový Megane zaujme atraktivní přídí s černým nárazníkem, chromovanými prvky a efektními LED světlomety pro denní svícení. V našem případě byl celkový efekt ještě umocněn bílou metalízou s perleťovým efektem a černými litými koly. Celkový dojem z designu nového modelu Megane byl tak velice pozitivní a potvrdil, že vhodnou volbou barvy karoserie, kol a doplňků lze vůz změnit z elegantního vzhledu až po vzhled téměř agresivně sportovní. Panoramatická skleněná střecha, která jde v přední části otevírat, již byla jen takovou třešničkou na dortu.

Interiér vozu je velice kvalitně zpracován. Přístrojová deska je vyrobená z měkčeného plastu a velice přehledně rozdělena. Tříramenný volant obsahuje tlačítka k ovládání tempomatu, sdružený ovladač na pravé straně sloupku řízení pak obsahuje ovládání autorádia a telefonu, který se připojuje pomocí rozhraní bluetooth. Pohodlná sedadla nabízejí dostatek prostoru včetně dostatečné míry bočního vedení. Na zadní sedadla se vejdou tři cestující, praxe ale ukázala, že na dlouhé cestování v pěti lidech to asi nebude. Prostřední pasažér bude přeci jen trochu trpět nedostatkem komfortu a prostoru pro nohy. Testovaný Megane měl v názvu označení „BOSE“, čož znamená, že vestavěné audio pochází z dílen právě tohoto výrobce špičkové audiotechniky. Zvuk celé soustavy byl skutečně na vysoké úrovni a milovníkům kvalitního poslechu se rozhodně vyplatí do tohoto prvku výbavy investovat.

U Renaultu už před časem vsadili na navigační rozhraní společnosti TomTom a udělali dobře. Jen málo vestavěných navigací má tak intuitivní a logické ovládání. Mapy lze aktualizovat na SD kartě, která se vkládá do slotu vedle displeje.  Navigační systém upozorňuje na rychlostní limity, objízdné trasy, zácpy na zvolené trase, bez problémů vyhledá golfové hřiště v okolí, nebo nemocnici či benzínovou pumpu. Ovládání navigace je umístěno na středovém sloupku, tedy krásně v dosahu jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce. Naopak druhou technologickou novinku, Visio System, moc pochválit nemůžeme. Pracuje sice bezchybně a kamery umístěné na čelním skle odhalí sebemenší  nechtěné přejetí mimo jízdní pruh, ale akustická signalizace je příliš slabá. Při střední hlasitosti rádia není v podstatě slyšet. Konkureční systémy na přejetí z pruhu upozorňují například vibrováním volantu nebo sedadla, což je dle našeho názoru vhodnější.

Renault Megane 1,2 TCe Energy ve výbavě BOSE stojí v akční nabídce 379.900,-Kč, což je nabídka, která jistě stojí za zvážení. Je ale potřeba počítat s nemalými částkami za příplatkovou výbavu. Bílá metalíza s perleťovým efektem 18.500,-Kč, kožené čalounění sedadel 25.000,-Kč, navigační systém 15.500,-Kč, střešní okno 25.200,-Kč, atd… Výsledná cena námi testovaného modelu nakonec přesáhla částku 500.000,-Kč.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary