Test Renault Latitude – Nezklame, nenadchne …

2011-11-21 00:00:00

Renault Latitude je pokusem Renaultu proniknout do segmentu manažerských vozů střední třídy. Do karet mu hraje fakt, že je ve své třídě nejdelším, a v základní verzi asi také nejlevnější vozem této kategorie. Bude to ale stačit ?


Text a foto: Pavel Foltýn

K redakčnímu testu jsme měli verzi s benzínovým šestnáctiventilovým dvoulitrem o výkonu 140 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. Zajímavostí tohoto motoru je to, že ho lze napájet i bioetanolem E85. Vzhledem k nedostatku času a nepříliš rozšířené síti čerpacích stanic s E85 jsme však toto palivo v Latitude nevyzkoušeli. Co se týká výkonu a spotřeby – Latitude dokáže s tímto motorem uhánět až 195km/hod při průměrné spotřebě 7,2l/100km. Subjektivní dojem z motoru byl velice dobrý, překvapila nás také jeho nízká hlučnost. Pro ty, kdo nebudou jezdit dlouhé trasy, především po dálnicích, je benzínový motor ideální volbou.

Design modelu Renault Latitude budí trochu rozpaky. Je zřejmé, že cílová skupina, tedy zejména firemní klientela, nebude akceptovat nějaké extravagantní tvary, ale dle našeho názoru je Latitude až moc usedlý. Zejména jeho přední část, která navíc trochu připomíná stejně nudný Saab 9-5. Lepší to je v zadní části, která v sobě nezapře korejský vliv. Renault Latitude se totiž vyrábí v továrnách Samsung v Koreji. Přístup do zavazadlového prostoru je pochopitelně omezen vstupním otvorem, což je však případ všech sedanů, snad kromě Škody Superb se systémem „twindoor“.

Interiér nijak nepřekvapí, ale je zpracován na relativně slušné úrovni. Do německé konkurence má ale přeci jen trochu daleko. Patrné to je zejména kolem chromové dekorativní lišty. Plastové časti s touto lištou nelícují. Přístrojové budíky mají pěkné podsvícení a volant sedne příjemně do ruky. Startování tlačítkem je u Renaultu již běžnou záležitostí. Překvapila nás v této kategorii vozu klasická ruční brzda, ačkoliv u modelu Megane nebo Laguna je ruční brzda elektronická. V tomto případě si ale myslíme, že klasika je spíše plusovým bodem. Cestující na předních sedadlech mají místa na rozdávání, stejně tak jako ti vzadu, kde se pohodlně usadí i cestující s výškou 185cm.

Renault Latitude s benzínovým dvoulitrem není žádný závoďák, ale pohodlně si poradí i s požadavkem na svižnější jízdu. Je však třeba počítat s tím, že motor je nutno více vytáčet a také s faktem, že podvozek je nastaven spíše na komfortní jízdu, takže při rychlejší jízdě v zatáčkách se vůz trochu více houpe. Subjektivně se nám také zdálo, že stabilizační systém je nastaven příliš citlivě. Zasahuje totiž snad ještě předtím, než auto naznačí, že by šlo do smyku. Byť lehkého. Ale jak již bylo napsáno výše – majitel takového vozu stejně asi nebude chtít projíždět zatáčky s pískáním pneumatik, takže vše je vlastně tak, jak má být.

Renault Latitude útočí na zákazníky nejen svojí velikostí a výbavou, ale také cenou. Nejlevnější verze začíná na částce 499.900,-Kč což je cena, při které se nad modelem Latitude rozhodně vyplatí přemýšlet.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary