Test Renault Laguna – kombi pro manažery i rodinu

2011-05-04 00:00:00

Renault na počátku roku představil facelift svého klíčového modelu střední třídy Laguna. V exteriéru se toho příliš neudálo. Řadu dílčích úprav lze najít v interiéru a v technice.


Text a foto: -prf-

Kombi Laguny, kterou Renault nazývá Grandtour, by mělo být jedním z vozů, kterým chce francouzská značka přitáhnout k sobě jak manažery tak rodiny. Mohlo by se to podařit, pokud se očistí pověst pošramocená v minulosti pokulhávající kvalitou tohoto modelu. Zvenčí i zevnitř totiž vypadá Laguna Grandtour zajímavě. Vzhled je ojedinělý, přitom však není extravagantní. Hlavně z profilu lze rysy shrnout jako sportovní elegance. Stoupající linie spodní hrany oken, která začíná u předních světel a pokračuje po boku až na záď, vytváří  spolu s klesající střechou elegantní dynamiku. Podílí se na tom i lišta na boku dveří, která se klínovitě zvedá souběžně s linií u oken. Vzhledem k poměrně nízké stavbě karoserie a dlouhé přední části vypadá Laguna z profilu jako auto s relativně dlouhým nosem. Z pohledu zpředu zaujmou hlavně objemné světlomety, přední kapota totiž sahá jen s malou škvírou až k nárazníku. Mřížka chladiče je tak v podstatě umístěna mezi nárazník a spodní spoiler, přičemž aktuální facelift tuto mřížku zdařile zakomponovanou do linií světel a otvoru kapoty. Záď vozu není kombíkově strmá, nýbrž je volným pokračováním střechy. Z pohledu zezadu je auto na rozdíl od jiných úhlů subjektivně strohé, podílí se na tom především velká plocha dveří, kterou vyplňuje jen vodorovná chromovaná lišta.

V interiéru vozu lze pochválit kvalitní zpracování plastů a čalounění. Dominantním prvkem palubní desky je displej navigace Tom Tom, která se ovládá tlačítky a joystickem na prostředním panelu. Středový panel je jednoduchý a přehledný. Elegantně a funkčně je mimo jiné navrženo ovládání vnitřní teploty včetně klimatizace. Poněkud nelogicky jsou však u rádia umístěny dva otočné voliče, z nichž ten menší je na zapínání a ovládání hlasitosti, ten větší je na přesuny v naladěných stanicích. Řidič ocení solidně tvarované sedačky s tuhým sedákem a opěradlem, které poskytují dobrou oporu v zatáčkách i na dlouhých cestách. Velikost prostoru na místě řidiče je dostatečná, na místě spolujezdce mě poněkud překvapila strmá podlaha podběhu, která hodně zkracuje prostor pro nohy. Kvůli tomu si spolujezdec musí sedačku posunovat více dozadu, což zase omezuje spolucestující na zadních sedadlech. Na zadních sedačkách je prostoru poměrně dostatek, ovšem při osazení dvou dětských sedaček se třetí osoba bude tísnit. Opěradla se dají sklopit jednoduchým stisknutím tlačítka v boku dveří, nebo v kufru a tím výrazně změnit objem zavazadlového prostoru, jehož základní objem činí 508 litrů. Výhodou je rovněž jeho pravidelný tvar se zarovnanými boky, poměrně nízko položená nakládací hrana a podlaha navazující bez jakéhokoliv schodu na tuto hranu.

V testovém voze jsem měl možnost vyzkoušet turbodiesel 2,0 dCi o výkonu 127 kW, jehož výkon byl převodován automatickou šestistupňovou převodovkou s možností manuálního řazení. Startování probíhá, jak je u Renaultu zvykem, tlačítkem, a to ještě po zasunutí karty do otvoru ve středovém panelu tlačítkem. Motor příjemně překvapí dobrým zátahem, tichostí  a kultivovaným chodem. Ačkoliv spotřeba je subjektivně mírně vyšší, motor vyniká velmi solidní dynamikou. Napomáhá tomu automatická převodovka, která řadí rychle bez jakékoliv prodlevy. Řízení je přesné s mírně silnějším účinkem posilovače, od kol ale řidič dostává  poměrně dostatek informací. Pochvalu si zaslouží i podvozek, který poskytuje na jednu stranu komfortní svezení na druhou stranu je stabilní v prudkých zatáčkách. Ačkoliv je jeho naladění tvrdé, zvládne laguna projíždět i po horším povrchu. Nedělají mu potíže množství malých nerovností, ani přejetí velké díry však nevyloudí příliš velký hluk. Při přejíždění nerovností mě jen mírně obtěžoval drobný plastový vibrující zvuk zřejmě vznikající od plastového stínítka svinutého do zadních dveří. Při projíždění zatáček se Laguna nenaklání, chová se mírně nedotáčivě až neutrálně. Na dálnici se auto naopak projevuje dobrou směrovou stabilitou bez vlivu na boční nárazový vítr.

Závěrem je tedy možné konstatovat, že Laguna GrandTourer jistě potěší útulností interiéru, dobře zpracovaným zavazadelníkem se snadným sklápěním sedaček. Ale také podvozek v součinnosti s dvoulitrovým naftovým motorem splňuje podmínky, který na něho běžný manažer nebo česká rodina může klást, což ještě doplňuje vcelku zajímavý exteriér.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary