Test Renault Laguna Coupe Monaco GP

2012-11-05 00:00:00

Renault připravil pro fanoušky značky limitovanou edici modelu Laguna Coupe. Test Renault Laguna Coupe Monaco GP ukázal, že jde o velmi zdařilý kousek. Jen trochu drahý...


Text a foto: Pavel Foltýn

Design Renaultů posledních deseti let je skutečně velmi zajímavý. Někdo jej sice nevyznává a například starší model Vel Satis považuje na nehezké auto, nám se ale naopak novátorský a nezaměnitelný styl velmi líbí. Coupé Laguna sice tak výstřední jako zmíněný Vel Satis není, ale přesto se jedná o velmi zajímavý vůz. Nejen co se designu týká. Edice Monaco GP má být jakousi oslavou závodu na městském okruhu v Monacu. V interiéru i exteriéru proto najdeme prvky, které tento závod připomínají. Bílá barva vozu a černá kola dělají z Laguny Coupe auto, za kterým se lidé často ohlížejí. Obzvláště bezrámové dveře jsou velmi slušivé. Design je tedy skutečně povedený a dle našeho subjektivního názoru se jedná o jedno z nejhezčích aut současné produkce Renaultu.

Ani interiér není k zahození, i když tady už je znát, že se designéři přeci jen drželi určitých zavedených a ověřených schémat. Přístrojová deska je před spolujezdcem velmi zajímavě osvěžena bílým plastovým panelem. Tento prvek se opakuje i jako obložení řadící páky. Displej navigace, ovládání klimatizace a rádia je totožné s běžnou Lagunou. Navigace je opět z produkce společnosti TomTom a musíme opakovat, že její intuitivní ovládání jí může závidět většina automobilů. Přední sedadla mají velmi příjemné boční vedení a ani po delší cestě vás neunaví. Škoda elektrické ruční brzdy. Dokázal bych si představit klasickou ruční brzdu s táhlem. Na zadní sedadla se vejdou dva cestující, ale žádné extra pohodlí tam nenajdou. Sedadla jsou vhodná spíše pro drobnější postavy a na kratší vzdálenost.

Pod kapotou Laguny byl naftový dvoulitr s výkonem 180koní. Na nějaké závodění to sice není, ale motor poskytne dostatek dynamiky pro pohodlné cestování a to i při polykání delších vzdáleností na německých dálnicích. Řízení by však potřebovalo více zpětné vazby. Chvilkami se totiž zdálo, že je až moc přeposilované. Za příplatek 40.000,-Kč lze objednat podvozek 4Control s natáčením zadních kol. Laguna s tímto podvozkem je pro řízení trochu specifická – auto se při průjezdu zatáčkou jakoby „zlomí“. Po pár stovkách ujetých kilometrů si ale řidič zvykne a jízdu si mnohem více vychutná. Pochopitelně, že spíše na zatáčkovité trati, nikoliv na dálnici. Tam naopak ocení souhlasné natáčení kol například při předjíždění v dešti nebo sněžení. Auto vlastně nezatáčí, ale jaksi se „vysune“ z jízdního pruhu.

Test Renault Lagune Coupe Monaco GP ukázal, že naftový motor není na překážku sportovnímu střihu auta. Je dostatečně pružný a také relativně úsporný. Během testu jsme ujeli cca 750 kilometrů, převážně po českých a německých dálnicích, kde jsme často atakovali rychlost 200km/hod. Průměrná spotřeba se na konci testu ustálila na 7,4l/100km, což považuje za velmi dobrou hodnotu. Renault Laguna Coupe poskytne svému majiteli mnoho příjemných zážitků i radost ze svižné jízdy. Jedinou vadou na kráse tak zůstává cena. Ta totiž u námi testované naftové verze činí 817.000,-Kč. Varianta s benzínovým motorem 2,0 16V T 150 kW/205 k je 787.777,-Kč. Cena tak je asi jedním z hlavních důvodů, proč Lagunu Coupe na silnicích moc nepotkáte. Škoda…

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary