Test Renault Koleos 2,0 dCi 4x4 A/T – Samsung na kolech

2012-12-03 00:00:00

Renault Koleos prošel zajímavým faceliftem a chce zaujmout zákazníky, kterým předchozí generace připadala příliš nudná. Test Renault Koleos může dát odpověď na otázku, zda se to podařilo.


Text a foto: Pavel Foltýn

Víte, co je Samsung QMX ? Nová televize ? Telefon ? Nebo snad fotoaparát ? Všechno špatně. Samsung QMX je korejské označení pro Renault Koleos. Ten se totiž vyrábí v továrnách Samsungu v Jižní Koreji. Automobil z kategorie SUV, který převzal mnoho z Nissanu X-Trail, poskytuje značce Renault možnost vstoupit do segmentu sportovně užitkových vozů, kde se v posledních letech odehrává nelítostný boj o zákazníka. V podstatě každá automobilová značka už nějaký SUV model ve svém portfoliu má a renault nemohl zůstat stranou. Vzhledem k alianci s Nissanem se tak nabídlo vcelku logické řešení a vznikl Renault Koleos. Nový design má přilákat více zájemců o vozidlo kategorie SUV, čemuž má napomoci i atraktivní cenová politika Renaultu.

Je starou pravdou, že první dojem je nejdůležitější. Testovaný model v bílé barvě a na atraktivních 18“ kolech v grafitové barvě udělal první dojem opravdu skvělý. Při určitém pohledu z boku na zadní část vozu se spojlerem nad zadním oknem, ve mně tento pohled dokonce evokoval Porsche Cayenne.  Tento názor je ryze subjektivní a berte ho s rezervou. Má jen naznačit, že s novým designem si u Renaultu dali opravdu záležet. Zadní víko je rozděleno na dvě části, což ocení třeba in-line bruslaři, při nazouvání bruslí. Na spodní část víka se totiž dá bez problémů pohodlně posadit. Pod zadním nárazníkem je i pěkně barevně vyvedený jakýsi ochranný plast spodní části vozu. O jeho praktické využitelnosti lze diskutovat, nicméně esteticky působí pěkně. Ale ruku na srdce, kdo z majitelů Koleose bude zkoušet kousky, jaké vidíte na fotografii vpravo ?

Interiér už v nás tolik emocí nevzbudil. Ani pozitivních, ani negativních. Slušné zpracování, nikde žádné výstřelky. Snad jen kulisa voliče automatické převodovky působí už trochu archaicky. Obehranou písničkou je navigace. Spolupráce se společností TomTom Renaultu ohromně svědčí a již poněkolikáté musíme konstatovat, že se jedná o systém s velice intuitivním a snadným ovládáním. Na předních sedadlech se sedí relativně pohodlně, ale vzhledem ke koženému čalounění na něm cestující trochu „kloužou“. Opěradlo zadních sedadel lze sklápět, takže pohodlnou pozici najde opravdu každý. Trochu překvapením byl malý kufr, který ještě ztrácí na objemu při sklopení zadních opěradel do „ležící“ polohy.

Motor 2,0 dCi poskytuje dostatek výkonu jak pro jízdu s plně obsazeným vozem po dálnici, tak v trochu náročnějším terénu při zdolávání překážek. Automatická převodovka byla trochu hlučnější, ale řadila relativně spolehlivě a bez výraznějších rázů. Režim 4x4 lze přepínat tlačítkem před řadící pákou. Zvolit lze buď pohon pouze přední nápravy, automatické připojování zadní nápravy, nebo režim LOCK, kdy jsou trvale poháněna všechna čtyři kola. Výbornou funkcí je systém pro kontrolu rychlosti při prudkém sjezdu. Systém udržuje konstantní rychlost vozu aniž by řidič musel ovládat brzdový pedál. Při sjezdu zledovatělé nebo blátivé cesty se tak vyhne zablokování kol a následnému smyku nebo sklouznutí vozu do strany. Jak je u Renaultů běžné, i Koleos je vybaven bezklíčovým přístupem do vozu  jeho startováním. Stačí mít v kapse plastovou kartu a auto se samo zamkne i odemkne.

A jaká je tedy odpověď na úvodní otázku ? Současný Renault Koleos už rozhodně nepůsobí tak fádním dojmem jako předchozí generace. Ještě přenést trochu emocí do interiéru a z Koleose se může stát plnohodnotný konkurent pro ostatní korejské značky. Ale Renault přeci není korejský… ;-)

 

Aby testované vozy byly na našich fotkách jako ze škatulky, využíváme služeb společnosti Automyčka Express

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary