Test: Renault Kadjar oslňuje svalnatými proporcemi

2015-08-25 00:00:00

Každý nový model zpočátku budí na silnici pozornost. Některý menší, jiný větší. Na Kadjar právě probíhá kampaň v televizi, tak se mi zdá, že se po něm dívají všichni.


Text a foto: Luděk Kortus

Myslím, že jsou překvapeni jeho velikostí. V televizi totiž Renault Kadjar tak velký nevypadá. V porovnání s menším Capturem, a přímo na silnici v provozu, je to pořádný kus auta. Má vysokou čelní masku, vzdouvající se oblouky blatníků a lehce se zužuje v „pase“. Svícení je řešeno LED diodami a se spoustou chromu na přední masce. Kadjar budí respekt, i když agresivní vzhled rozhodně nebyl v prvním plánu designérů. Po dlouhé době jsem řídil Renault, kterému uhybají auta do levého pruhu, nezažil jsem, že by někdo dělal myšky, vyrazil z vedlejší ulice nebo troubil, když jsem zaspal zelenou na semaforu. Možná k tomu přispívá i černá barva.

V roce 2014 Renault prodával svoji produkci ze 46 % mimo Evropu a tohle číslo se ještě zvýší. Kadjar se stane prvním Renaultem vyráběným v Číně pro potřeby místního trhu. Úspěch crossoverů je globální a představuje téměř pětinu prodejů ve světě. Právě v Číně je podíl crossoverů nejvyšší. Výroba tam začne v roce 2016. Skupina Renault je přítomná ve 128 zemích a prodala vloni celosvětově víc než 2,7 miliónu vozidel. V rámci aliance Renault Nissan dochází v případě crossoveru Kadjar ke sdílení co největšího počtu neviditelných dílů například s Nissanem Qashqai. Základem je nová společná platforma pro více modelů. Obě značky si pak dávají záležet na odlišné identitě, designu a výbavách. Je to stejné jako ve všech koncernech, známe to i z domova a Německa od Volkswagenu a Škody.

Čtěte také: Test ojetého kombi Renault Laguna III

Testovali jsme nejvyšší výbavovou verzi BOSE 1.6 Energy dCi, 130 koní, 4x4. Aparatura značky BOSE včetně subwooferu dokáže udělat kvalitní rámus. Interiér auta působí po francouzsku měkce a přívětivě. Palubní deska a další plasty, se kterými přicházejí ruce do styku, jsou z pěnových materiálů. Volant je obšitý kůží a hluboké sedačky jsou vyvedeny v kombinaci látky a koženky. Hlavním komunikačním centrem vozu je obrazovka multimediálního systému R-Link. Ovládá navigaci, telefon, rádio a připojené zdroje hudby. Můžete z něho ovládat asistenty řidiče nebo číst různé jízdní informace. Pokud se nechcete rozptylovat obrazovkou, vybrané funkce se vám zobrazují na přístrojovém panelu u budíků a ovládají se z volantu.

Jízda Renaultem Kadjar je příjemná. Pro město má dostatečný rejd a manipulaci na místě usnadňuje kamera a čidla kolem celého vozu. Kdyby to nestačilo, je k dispozici parkovací asistent pro tři druhy stání – kolmé, šikmé, podélné. Na dálnici je přeplňovaný naftový motor o objemu 1,6 litru překvapivě živý, teoreticky by mu nemělo dělat problém dlouhodobě táhnout kolem 160 km/h s velmi rozumnou spotřebou. V zatáčkových partiích se chová stabilně. To je výhoda crossoverů, že se jejich vlastnosti blíží osobáku. Při sportovní jízdě jde na brzdy výborně, za plynem na výjezdu je to horší. Ale tak univerzálnímu autu to odpustíte. Za týden testu spotřeboval průměrně 6,6 litru nafty na 100 km. V aktuálním ceníku je Renault Kadjar ve výbavě BOSE od 749 900 Kč. Základ začíná na 489 900 korun.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary