Test Renault Fluence – bestseller mezi sedany

2013-05-13 00:00:00

Renault Fluence se na našem trhu prodává od roku 2010. Do konce roku 2012 jeho celkové prodejní číslo vystoupilo na 3693 prodaných kusů. Po testu je nám jasné, co jej mezi sedany řadí na pozici lídra.


Měli jsme možnost otestovat verzi s naftovým motorem 1,5 dCi o výkonu 81 kW, s šestistupňovou manuální převodovkou a v limitované edici Techno Feel. Tu poznáte podle černě lakovaných šestnáctipalcových litých kol, stejně lakovaných zrcátek a středních sloupků.  Že Fluence vychází z Meganu kombi, se zvenku pozná jen obtížně. Údajně má z viditelných dílů karosérie shodné pouze přední dveře. Ostatní karosářské díly jsou nové. Celkový dojem je velmi příjemný. Proporce  jsou vyvážené a hrany jsou tvořeny fluidními tahy. Přední i zadní světla do celku vkusně zapadají. Chromové ozdůbky jsou použity velice decentně. Maska chladiče je tvarovaná poněkud konzervativněji, než zbytek vozu. Facelift, provedený v březnu tohoto roku, geometrické tvary před chladičem rozvolnil ve stylu nové identity Renault.     

Interiér vozu je až na malé detaily ve dveřích identický s nejnovějším modelem Meganu. Stejná je palubní deska, palubní přístroje včetně digitálního rychloměru, klimatizace, audia, navigace, bezklíčového vstupu a startu. Tempomat a omezovač rychlosti se stále přepíná pravou rukou na středním tunelu vedle páky ruční brzdy a ovládají se na volantu. Navigace se nastavuje malým dálkovým ovladačem. Audio se ovládá pod volantem. Je sympatické, že se Renault Fluence nekumuluje ovládací prvky na jedno místo. Pro každou funkci si musíte sáhnout jinam. Snadno tak se orientujete hmatem a to vás nenutí spouštět oči ze silnice. Co se prostornosti týká, můžete si pohodlně rozvalit lokty na opěrky na obou stranách. Uprostřed zůstane i trochu místa na loket spolujezdce. Cestující vzadu, pokud jsou čahouni budou muset přizpůsobit posez svažující se střeše. Zavazadlový prostor má objem 496 litrů a lze jej zvětšit sklopením dělených sedaček. 

Jízda Fluencem naprosto odpovídá dojmu, kterým auto působí navenek. Je tichá a pohodlná. Malý motor je dobře vyvážený, takže neobtěžuje vibracemi. Odhlučnění je na velmi dobré úrovni a to jak od motoru, tak od kol. Podvozek je naladěn komfortně s menšími ambicemi pro dynamickou jízdu. No, abych mu nekřivdil, přes nerovnosti pěkně nese, takže i na horší silnici to můžete pěkně rozpálit. Do zatáčky ale opatrně, pěkně vykroužit pod plynem, užít si větší náklon a rovinku zase plynule roztáhnout. Motor 1,5 dCi má sice pomalejší nástup, ale udrží dech v mnohem větší rychlosti než je povolená stotřicítka. Pohodlí se nevytratilo ani po dvou stovkách kilometrů za volantem. Umím si klidně představit cestu k moři přes Německo. Průměrná spotřeba za test byla 6,2 l/100 km.   

Fluence má celou řadu konkurentů. V základních modelech je s některými cenově srovnatelný, ale jakmile začnete přidávat výbavu, získává náskok. Ceník je jednoduchý, příplatkových položek je málo, volba se odehrává prostřednictvím čtyř verzí výbavy. Náš velmi dobře vybavený model ve verzi Techno Feel stojí aktuálně 309 900 Kč. K tomu tři příplatkové pakety v celkové hodnotě 31 700 Kč  (za navigaci, hands free kartu na vstup a start, parkovaci senzory a výkonnější audiosystém s bluetooth pro telefon) a máte vůz, kterému nic nechybí. Navíc Renault značně posílil na poli kvality. Důkazem toho je v lednu zavedená kompletní záruka na 5 let a 100 000 km na osobní vozy a 5 let a 200 000 km na užitkové vozy. Kompletní v tomto případě znamená, že nemá žádné vyjímky.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary