Test Renault Clio 1,5 dCi - pěkný, ale v nejvyšší výbavě drahý..

2013-01-30 00:00:00

Nová generace Clia se opravdu povedla. Minimálně po designové stránce je to velmi podařené auto. Test Renault Clio 1,5 dCi však neprověřil jenom design, ale také ostatní vlastnosti této novinky.


Text a foto: Pavel Foltýn

Renault Clio nové generace sází více než kdykoliv předtím na efekt prvního dojmu a na emoce. Výrobce proto nabízí velké množství  barevných kombinací s možností individualizace, která spočívá například v zajímavých polepech střechy, barevných kolech nebo doplňcích v interiéru. Námi testovaný model byl v kombinaci černé metalízy a doplňků v barvě slonové kosti. Dle našeho názoru je to jedna z nejhezčích variant, ale to je věc individuálního vkusu. Trochu ale zamrzelo, že plastový dekor volantu nebyl úplně nejlépe slícován a jeho ostrá hrana skutečně hrozila pořezáním ruky. Plast nešel nijak „domáčknout“ ani nijak posunout, takže se skutečně jednalo o nepřesně vyrobený výlisek. Bohužel nám tato „drobnost“ velmi znepříjemnila všech cca 600 kilometrů, které jsme s Cliem ujeli. Další věc, která může znepříjemnit cestování je náhradní kolo umístěné pod vozem. V současném počasí bych vážně gumu měnit nechtěl.

Pod kapotou jsme měli motor 1,5dCi o výkonu 90koní a systémem Start&Stop. Ten byl, kromě designu, asi největší devizou testovaného modelu. Výrobcem deklarované průměrné spotřeby 3,6l/100km jsme sice nedosáhli ani omylem, nicméně námi dosažených 4,8l/100km považujeme také za dobrý výsledek. Obzvláště, když jsme asi 100kilometrů najeli po Praze, 300kilometrů po dálnici a zbylých 200kilometrů na horských silničkách v zasněžených Jeseníkách. Po Praze jsme jezdili se zapnutým systémem Eco-mode, který mění nastavení řídící jednotky motoru, charakteristiku reakce plynového pedálu a také management teplotních režimů vozu. Podle výrobce ušetří tento systém až 10% paliva. Start&Stop fungoval bezchybně a spínal velice rychle, takže nebylo potřeba jej ručně vypínat, na rozdíl od některých konkurenčních vozů, kde je tento systém spíše k vzteku.

Výbava vozu Dynamique obsahovala již v základní ceně prvky jako například manuální klimatizaci, asistent rozjezdu do kopce, hands-free kartu s jejíž pomocí se automobil sám uzamkne i odemkne. Stačí se pouze přiblížit k vozu s kartou v kapse. Dalším prvkem výbavy byl nový multimediální systém Media Nav, což je navigace s pokrytím Evropy, Bluetooth s funkcí audiostreaming, rádio 4 x 20 W s ovládáním pod volantem a možností přehrávání hudby z externích zdrojů (vstup USB, Jack, iPod). Ve výbavě byly dále příplatkové prvky jako panoramatické střešní okno, automatická klimatizace, parkovací senzory nebo 17“kola. Majitel vozu si dále může dokoupit již zmíněné designové pakety, které se nabízejí v celkem přijatelných cenových hladinách do max. 7.500,-Kč. V základní ceně je navíc LED denní svícení a přední světlomety s dvojitou optikou. 

Jak již bylo uvedeno, s novým Cliem jsme se vydali na lyžování do Jeseníků. Před jízdou sice panovala trochu obava, zda tam vůbec dojedeme, ale během cesty se ukázalo, že to nebude žádný problém. Auto se velmi čitelně chová i na zasněžených silnicích a co navíc – má klasickou ruční brzdu. Tedy standardní táhlo mezi předními sedadly. Během cesty na horskou chatu jsme dvakrát ocenili, že do Clia ještě nedorazila „vymoženost“ elektronické ruční brzdy. Oceňujeme také poměrně rychlé vytopení interiéru a odmrazení zadního okna. I přes noční mrazy nepotřeboval motor, resp. žhavící svíčky, téměř žádný čas na žhavení a startoval v podstatě okamžitě po zmáčknutí tlačítka. Zavazadlový prostor není pochopitelně uzpůsoben na přepravu dvou velkých tašek s lyžařskou výbavou, ani na převoz lyží a snowboardu, ale po sklopení zadních sedadel se do auta vše pěkně uspořádalo. 

Renault Clio poslední generace je velmi pěkným autem nejen do města, ale i na delší cesty. Obzvláště s motorem 1,5dCi, kdy oceníte jeho přiměřenou dynamiku a výbornou spotřebu, kterou se jistě v lepších klimatických podmínkách podaří dostat na hranici 4l/100km. Jen ta základní cena by mohla být trochu nižší. Nejlevnější verze Authentique s motorem 1,2 16V přijde na 229.900,.Kč, námi testovaný model pak stojí 364.900,-Kč bez prvků příplatkové výbavy.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary