Test Porsche Cayenne GTS: Auto bez hendikepu

2016-08-14 00:00:00

Porsche Cayenne se už prodává v nové generaci. Dokáže tedy ta starší ještě po pár letech působit dostatečně reprezentativně a zároveň nabídnout dynamické svezení?


text a foto: Pavel Foltýn

Když jsem dostal nabídku od jedné velmi nadějné hráčky golfu, abych jí šel dělat caddyho na mezinárodní turnaj na Karlštejně, musel jsem vyřešit dvě otázky. Především zda budu schopen poskytnout jí takový servis, na jaký je zvyklá od svého stálého „kedíka“ a pak také, čím na turnaj přijedeme. Přeci jen, na mezinárodní turnaj na Karlštejně nelze přijet fábií nebo focusem. Volba tedy padla na Porsche Cayenne GTS, které dostatečně reprezentuje, nabídne dostatek pohodlí pro hráčku a do zavazadlového prostoru pojme nejen golfový bag, ale i elektrický vozík a další zavazadla s oblečením, obuví a nápoji.

Doporučujeme: Test ojetého SUV Porsche Cayenne 3.6 V6

Když jsem v roce 2011 poprvé usedl za volant Porsche Cayenne GTS, byl to do té doby jeden z mých největších řidičských zážitků. To auto mě prostě dostalo, viz. text ZDE. Uteklo pár let a za volant GTS jsem usedl znova. Sice do ojetého, ale Porsche je pořád Porsche a nemělo by to být až tak moc poznat. Nebo ano? Zapůjčený kousek měl najeto kolem 85 000 kilometrů a v Auto ESA se prodává za cenu necelých 600 000 korun. Tedy za částku, jaká reprezentovala cenu příplatkové výbavy vozu testovaného v roce 2011. Cena je to tedy více než příznivá.

A jak Cayenne GTS jezdí? No, kdo by čekal sportovní svezení, bude asi zklamán. Na to ale vozy kategorie SUV stejně nejsou určeny. Cayenne GTS je vozidlo k rychlým dálničním přesunům a případným výletům mimo zpevněné cesty. K tomu se asi málokterý majitel odhodlá, ale pohon 4x4 a možnost zvednout světlou výšku vozu nabízí mnohá dobrodružství. Třeba takový výlet do Transylvánských Alp v Rumunsku by s tímhle autem byl určitě zážitek. Ale zpět na silnice. GTS se nechá bez problému rozvášnit až k maximálce 250 km/h. Jen je potřeba myslet na to, že jeho hmotnost je skoro 2300 kg a brzdy tak mají se zastavením vozu docela dost práce. No a pak je tady spotřeba. Jasně, auto s osmiválcovým motorem o objemu 4806 cm3 a výkonu 400 koní za 7 litrů jezdit nebude. V našem případě se tak spotřeba ustálila na hodnotě 24 l/100 km.

Čtěte také: Test Porsche 911 Carrera 4 GTS

Interiér i přes své stáří snese ta nejpřísnější hodnocení. Jen ergonomie ovládání palubního systému a navigace je u dnešních modelů už přeci jenom vychytanější. Také bych ocenil parkovací kameru. Přeci jen jde o kus auta a parkovat v podzemních garážích nebo ulicích v centru Prahy je trošku náročnější. Určitým nezvykem je také větší průměr volantu, díky čemuž jsou hůře dosažitelná tlačítka na jeho středu. Ale jde jen o věc zvyku a po pár kilometrech se všechny funkce z volantu dají ovládat i bez toho, že by řidič musel koukat na tlačítka.

Suma sumárum – Porsche Cayenne GTS je auto, které dokáže reprezentovat i po několika letech a nabídne notnou dávku cestovního komfortu. Kdo tedy snese vyšší servisní i provozní nároky, pro toho to je jasná volba. No a jak dopadl golf? Skvěle. Finále jí uteklo jen o pár ran. Ale pro mě to je i tak frajerka. I díky její odvaze angažovat mě jako „kedyho“.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary