Test Peugeot RCZ 1,6 THP, 156k – kočka s trošku obroušenými drápky

2013-05-29 00:00:00

Peugeot RCZ vzbudí pozornost kdykoliv a kdekoliv. Design vozu nenechá nikoho chladným – silueta přikrčené šelmy dává tušit divoké zážitky. Je tomu ale skutečně tak?


Text a foto: Pavel Foltýn

Test Peugeot RCZ s motorem 1,6THP 156k ukázal, že je a zároveň není. Usedáte sice do vozu, který svým vzhledem budí dojem, že „rozseká“ kdejakou sportovní konkurenci, nicméně není tomu tak. Motor 1,6THP s výkonem 156koní, který například s Citroenem DS3 velmi dobře „cvičí“, nemá totiž v modelu RCZ dechu na rozdávání. Jestli si tedy chcete užít nejen skvělý design vozu, ale také trochu agresivnější sportovní jízdu, sáhněte po motoru 1,6THP s výkonem 200 koní. Slabší motorizace ale neznamená, že jízda bude nuda, nebo že budete brzdou silničního provozu. To rozhodně ne. Jen prostě od takto střiženého vozu budete podvědomě očekávat více, než průměrnou dynamiku. Takové auto si chete prostě užít a "cítit ho pod pravou nohou".

Pojďme ale zpět k designu. Auta by se sice měla kupovat hlavně s rozumem, ale ruku na srdce – máme-li na to, kupujeme mnohdy auto srdcem. A Peugeot RCZ je rozhodně o emocích. Silueta přikrčené kočky, vyboulená střecha a zadní sklo, výsuvné zadní křídlo a devatenáctipalcová kola (za příplatek), rozbuší srdce každého automobilového fanouška. Ani zvuk motoru není vůbec špatný. Kupodivu lépe zní v interiéru vozu než venku. Ale to byl jistě záměr inženýrů Peugeotu. Přední LED diody pro denní svícení by si zasloužily atraktivnější grafiku. Ty současné vypadají, jako že jste je koupily na automobilové burze za pár stokorun. Inspirace Citroenem DS3 by v tomto případě rozhodně nebyla na škodu. Trošku agresivnější tvář by modelu peugeot RCZ určitě slušela. Možná při absenci příplatkového paketu s černou mřížkou chladiče by záď byla hezčí.

Interiér našeho vozu zdobila perfektně tvarovaná sedadla v kůži s elektrickým ovládáním a dvěma pamětmi.  Kůží byl obšitý i interiér včetně palubní desky. Potěšil výsuvný displej navigačního systému, na kterém se zobrazují i údaje z audiosoustavy. Velkou pochvalu zaslouží perfektně tvarovaný volant se zploštělou spodní částí. Škoda ovladačů rádia a tempomatu, které jsou shodné s těmi z nejlevnějších modelů Peugeot a Citroen. Řazení také nebylo nejpřesnější, ale dá se na to v pohodě zvyknout. Zadní sedadla jsou spíše nouzová. Osoba vyšší než 150 cm bude mít velký problém se dozadu vejít a přežít cestu delší než 50 kilometrů. Velká škoda, že zadní opěradla nejsou sklopná, nelze tak do auta například naložit golfový bag nebo třeba lyže.

Peugeot RCZ je bezesporu auto, které nenechá nikoho v klidu. Ani řidiče, ani spolujezdce ani kolemjdoucí. Pro adrenalinovější zážitky doporučujeme motorizaci 1,6 THP s výkonem 200 koní. Cena modelu odpovídá jeho výjimečnosti, i přesto se nám ale zdá vysoká. Základní verze přijde na 715.000,-Kč, nicméně aktuálně nabízí Peugeot slevu ve výši 116.500,-Kč a to už stojí za úvahu. Varianta s motorem 1,6 THP a výkonu 200 koní přijde potom na 775.000,-Kč, resp. 668.500,-Kč po slevě. Pozor ale na cenu příplatků: Kola 19“ (12.000,-), xenony (26.000,-), navigační systém (20.000,-), celokožené čalounění + přední vyhřívaná sedadla + elektrické nastavení sedadel vpředu + koberečky vpředu + indexace vnějších zpětných zrcátek při zařazení zpětného chodu (75.000,-), střecha v karbonu (30.000,-) nebo třeba metalický lak za 13.000,-Kč. Takto vybavené RCZ atakuje milionovou hranici (před akční slevou) a to je skutečně hodně. Pro porovnání:  Audi  TT Coupé 1,8 TFSI přijde na 860.300,-Kč.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary