Test Peugeot 508 RXH – luxusní hybridní čtyřkolka

2013-07-08 00:00:00

Přední nápravu pohání dvoulitrový diesel a točivý moment na zadní kola přenáší elektromotor, napájený z baterie. Co se nám líbilo a s čím jsme se potýkali? To prozradil test Peugeot 508 RXH


Text a foto: Luděk Kortus

Kombi a pohon čtyř kol si u designérů říká přímo o prvky ochrany karosérie na špatných cestách. U 508 RXH nejsou tak výrazné jako třeba u Volva XC 70 Cross Country nebo u Audi A6 Allroad. Na černém voze jsem si jich na první pohled nevšiml, nebýt lesklých chráničů nájezdových úhlů pod nárazníkem. Pozornost při pohledu zpředu na sebe zcela přitáhne přední optika i když je zhasnutá. Designéři využili téma ze zadních svítilen sedanu 508, tři svislé LED pruhy. Rozsvícené široké kříšťálově čiré čáry v kombinaci s xenony doslova rozhrnují provoz před vámi. Respekt působí i přední LED blinkry, které pálí i v pravé červencové poledne. Nejvíc ochotných řidičů klidit se z cesty, jsem za poslední dobu poznal právě v tomhle voze. 

Zezadu má pak pro ostatní řidiče na rozloučenou zamračené červené LED obočí. Těmito prvky však agresivita auta končí. Interiér působí technologicky útulně. Dvoubarevné kožené elektrické sedačky s masážní bederní opěrkou pro řidiče, velkorysé opory pro lokty ve středu a ve dveřích, displej navigace, velká panoramatické střecha a hodně tlačítek. Je jich tolik, že některé jsou skryté ve výklopné přihrádce u levého kolene. Například ovládání head up displeje a vypínání ESP. Na středovém tunelu společně s řadící pákou robotizované převodovky 2-Tronic jsou dva důležité ovladače. Ovladač jízdních režimů a ovladač navigace a multimediálního centra. Několik funkcí je soustředěno také na volantu – audio, telefon, tempomat a palubní počítač. 

Do vozu se vstupuje dobře provedeným keyless systémem. Auto můžete otevřít dotykem jakékoli kliky i tlačítkem na elektrických pátých dveřích. Ty lze otevírat i z klíče nebo z auta. Startuje se tlačítkem trochu nezvykle na levé straně volantu. Tady začíná algoritmus, který jsem ani za týden úplně nezvládl. Zařadit neutrál, stlačit pedál brzdy a čekat, až se vysune head up displej. Když na páku nebo pedál zapomenete, vyleze sice displej, ale auto nejede. Pak zmáčknete znovu tlačítko a displej zaleze. Během testu jsem zažil asi deset takových nepovedených startů. Všechno bzučí a trvá dlouhé vteřiny, než se systém znovu nahodí. Je tam sice nápověda pro blbé, ale francouzsky. Češtinu jsem v systému nenašel. Zásadně odmítám studovat návody, menu by mělo být pochopitelné i bez nich.        

Přepínač jízdních režimů má čtyři polohy. Nejčastěji jsem využíval Auto. Z kopce auto rekuperuje a když nechcete aby tolik brzdilo, zařadíte neutrál. Při pomalé jízdě jede jenom na elektromotor. Režim Sport probudí k akceleraci oba motory současně, zvedne otáčky řazení a přitvrdí volant. Řadit lze i pádly pod volantem, čímž eliminujete částečně pomalou práci robota, který při řazení na příliš dlouho ubírá plyn. Tím může při předjíždění řidiče dost znejistět. Režim 4WD jsem využíval na chalupě na mokré trávě. Ta je na každý systém kontroly trakce hodně těžký povrch, tak jsem elektromotoru odpustil těch několik čtverečků necitlivě vyhrabaných až na hlínu. Čistě elektrický režim ZEV jsem zkusil jen na chvilku. Když se baterie vybije, přejde do režimu Auto. 

Cena testovaného modelu byla zhruba 1 100 000 Kč. Po týdnu svižného ježdění s výkonem 200 k počítač ukázal spotřebu 7,5 litru. Pro sportovní vyžití se naučte se řadit pádly pod volantem.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary