Test: Peugeot 5008 2.0 BlueHDI je rodinný tahoun

2016-09-12 00:00:00

Kompaktní MPV francouzské značky Peugeot se nachází v posledním produkčním roce, což představuje skvělou příležitost pořídit si nové, dobře vybavené auto s vysokou užitnou hodnotou.


text a foto: Luděk Kortus

Když ho vidíte jet po silnici, ani by vás nenapadlo, kolik prostoru je uvnitř k dispozici. Tenhle oční klam vytvářejí jeho proporce. Je široký a má protáhlou příď, takže se zdá, že je nízký. Trochu jako by připomínal přerostlý kombík. Ale je to MPV se vším všudy a rozhodně v něm není málo místa nad hlavou. Podívejte se do galerie, jak hodně se blíží rozměry svému dávnému předchůdci. Narazil jsem na odstavený vrak a vyfotil jsem je pro porovnání spolu. Peugeot 806 z roku 1994 byl řazen mezi první velká MPV. Peugeot 5008 dnes spadá do kategorie spíše těch kompaktních MPV. Vyrábí se od roku 2009 na společné platformě koncernu PSA PF2. To znamená, že jeho příbuzní jsou Peugeot 307, 308 a 3008. Dále je to Citroën C4 a C4 Picasso. Poslední jmenovaný je mu geneticky nejblíže. Peugeot 5008 v porovnání s C4 Picasso není tak extravagantní. Sází na klasiku. Poslední facelift proběhl v roce 2013. Nový Peugeot 5008 bude představen na letošním pařížském autosalonu a překvapivě se bude jednat o SUV.

Za volantem je trochu vidět, že 5008 se už nachází dlouho ve výrobním cyklu. Jak přibývaly technologie, tak se nám potkávají staré ovládací prvky s novými. Na ergonomii to ale nemá vliv. Když se s autem sžijete, bude vám ta různost připadat přirozená. Bylo mi příjemné, že jako řidič mám svou vlastní širokou zónu, která zahrnuje celý velký středový panel. Spolujezdec přitom není utiskován, protože přední sedačky mají vlastní loketní opěrky. Na některých fotkách v galerii je řidičova zóna dobře zřetelná. Další hodnotu přináší propracovaná variabilita sedaček. Sedačky ve druhé řadě jsou všechny tři stejně široké a dají se vzájemně posouvat vzad i vpřed. Když je nastavíte „cik-cak“, vejdou se dozadu i tři hodně ramenatí či korpulentní cestující, aniž by se na sebe tlačili. Naše verze byla za příplatek sedmimístná. Poslední dvě sedačky jsou určeny pro děti, ale mohou se na nich složit na krátkou cestu i dospělí. Sklopením všech sedaček pak získáte obrovskou ložnou plochu.

Čtěte také: Test ojetého MPV Citroën Grand C4 Picasso

Z nových systémů na podporu řidiče najdeme head-up dislej, na který se promítá upozornění Distance alert. Nedodržení bezpečné vzdálenosti je častou příčinou dopravních nehod, tak tuhle funkci považuji za hodně užitečnou. Zvláště u auta, do kterého se vejde hodně osob. Na head-up displej se promítají také údaje z tempomatu a omezovače rychlosti. Kromě head-up displeje se z palubní desky vyklápí i displej pro navigaci a parkovací kameru. Oba vysouvající se displeje působí jako hi-tech doplňky a patří k těm prvkům, které Peugeot 5008 omlazují. Stejně tak panoramatická střecha s elektricky vysouvací roletou. Cestujícím vzadu snižuje klaustrofobii 3,39 m2 skla nad hlavou. Poskytuje neobvyklý výhled na oblohu, stromy nebo architekturu. Představuje další z velkých bonusů Peugeotu 5008. Panoramatickou střechu obsahuje výbava Allure, vyšší ze dvou možných a ta, kterou vidíte v galerii fotek. Aktuální cenovka vozu s naftovým dvoulitrem je 615 000 korun. První výbavou je Active za 560 000 korun. Uvidíme, co s ní udělá ohlášení nového modelu.

Jízdní vlastnosti jsou „francouzské“, zaměřené v první řadě na komfort. Auto se statečně brání požadavkům na sportovní výkony nedotáčivostí a ranami od podvozku na větších nerovnostech. Do prudkých zatáček je třeba jezdit rozvážně a na špatných silnicích zpomalovat. Naopak na dálnicích a sinicích prvních tříd skvěle nese v rychlých obloucích a ve vysokých rychlostech pohlcuje přiměřené nerovnosti na výbornou. 150 koní výkonu a 340 Nm točivého momentu umožňuje zařadit šestku a když je plynulý provoz, vyřadit ji až v cíli. V městském provozu se s autem jezdí příjemně. Hodně pomáhá parkovací kamera. Umím si ho představit jako jediné auto do rodiny, se kterým budu celý týden jezdit sám a využiji jeho kapacity jen o víkendu. V takovém režimu byla spotřeba 6,2 litru na 100 km. A co teprve ten, kdo má malé děti, zvířata, jezdí denně kolečko „škola, kroužky, tréninky“ a sdílí dopravu ostatních? Peugeot 5008 poslouží skvěle jako auto pro život. Výhrady k tomu, že je retro, zmizí s počtem šmouh od dětských bot.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary