Test Peugeot 407: francouzský elegán

2011-03-13 00:00:00

Nástupce „čtyřistašestky“ zaujme designem a úspornými turbodiesely. Ty ale mohou zlobit, stejně jako elektronika.


Text: Milan Jirouš

V roce 2004 představila francouzská automobilka se lvem ve znaku zcela nový model Peugeot 407 ve verzích sedan a kombi. To nese označení SW a je vybaveno panoramatickou střechou.

Nabídka pohonných jednotek čítala čtyři zážehové a jeden přeplňovaný vznětový agregát. To se však změnilo o rok později, kdy se pod kapotu vozu podívaly i další motory. Mezi mini je také turbodiesel 1.6 HDi na jehož vývoji pracoval koncern PSA Peugeot Citroën spolu s automobilkou Ford (ta tento motor značí 1.6 TDCi).

Rozšíření nabídky karosářských varinat přišlo v roce 2006, kdy na trh vstoupilo designérsky velice zdařilé kupé. Pohánět jej mohou dva zážehové motory či turbodiesel. Benzinové agregáty reprezentuje výkonný čtyřválec a šestiválec,vznětový motor je šestiválcový.

Faceliftem prošla modelová řada 407 v roce 2008. O dva roky později byl představen nástupce, Peugeot 508, který „čtyřistasedmičku“ nahradil v roce 2011.

 Pohonné jednotky v praxi

Nabídka pohonných jednotek je opravdu pestrá. Čítá několik benzinových i dieselových agregátů a na své si přijdou i zájemci o šestiválcové motory.

Nejslabší ze zážehových je omnáctistovka o výkonu 85 kW. Nejde o dobrou volbu, protože má s vozem dost práce a navíc se někdy potýká se zvýšenou spotřebou oleje. Větší benzinové motory zase charakterizuje vyšší spotřeba pohonných hmot, proto většina zájemců o vůz upírá pozornost směrem k turbodieselům.

Mnohdy volí agregát 1.6 HDi vyhlášený nízkou spotřebou nafty a přitom zaručující dobrou dynamiku. V praxi jde ale o poruchový motor, který se potýká s množstvím závad. Patří mezi ně potíže se vstřikovači common railu nebo s podtlakovým okruhem. Ten řídí činnost turbodmychadla, EGR ventilu a škrticí klapky. Zejména u této jednotky se pak lze setkat s vadným dvouhmotovým setrvačníkem. Ten však nezřídka trápí i jiná „há-dé-íčka“. Zapomenout nesmíme ani na možné problémy s filtrem pevných částic.

Motory 2.2 HDi a 2.7 V6 HDi někdy trápí vadná turbodmychadla a nemají tak nízkou spotřebu jako menší jednotky. Jasně nejlepší volbu představuje agregát 2.0 HDi/100 kW. Mezi mechaniky je považován za nejspolehlivější velkoobjemové „há-dé-íčko“. Úplně nejlepší pověst mezi turbodiesely koncernu PSA Peugeot Citroën má totiž jednotka 1.4 HDi, která se však z pochopitelných důvodů do modelu 407 nemontovala (malý výkon).

 Na silnici

Nejen tvary karoserie, ale i palubní desky můžeme považovat za zdařilé. Dobrá je volba materiálů a tak interiér působí příjemně. Jenže v nabídce prostoru za konkurenty zaostává. Posádka zde najde méně místa než v předchůdci – Peugeotu 406.

Kladně však můžeme hodnotit příjemná sedadla a pohodlné odpružení. U kombi pak potěší skvělé prosvětlení interiéru díky panoramatické střeše. Drobnou výhodu může představovat samostatně otevíratelné okno dveří zavazadelníku, což majiteli kombíku umožňuje nakládku drobných předmětů ve stísněných prostorech.

Samotný zavazadlový prostor nabídne objem 448 litrů, což je v rámci třídy pod průměrem. Sedan je na tom se 410 litry ještě hůř. Zkrátka kdo hledá vůz s opravdu velkým kufrem, měl by se poohlédnout jinde.

Jízdní vlastnosti můžeme ohodnotit pouze jako průměrné. V zatáčkách je více cítit přenos hmotnosti, což s měkkým odpružením znamená větší náklon karoserie. Držení jízdní stopy není zrovna vzorné, rozhodně ale nepatří k nejhorším. V tomto směru „čtyřistasedmička“ nijak nevyniká.

 Časté problémy

U vozidel s filtrem pevných částic FAP si dejte pozor nejen na funkčnost filtru, ale i na stav aditiva, které filtr používá pro zvýšení teploty při spalování zachycených sazí. Repasovaný FAP filtr lze zakoupit přibližně za 10 000 korun. K ceně je však třeba připočíst náklady na aditivum ve výši asi 4500 Kč. Vydrží na 80 000 km, pak se musí v servisu doplnit.

Objevují se vůle v zavěšení předních kol, kde odcházejí čepy i silentbloky. Vůle se často objevují na táhlech stabilizátoru. Benzinové agregáty občas trápí závady řídicí elektroniky, nezřídka se lze setkat s úniky převodového oleje a vadnými přepínači (páčkami) pod volantem. Chovají se pak třeba naprosto zmateně při dávání znamení o změně směru jízdy (místo vpravo vůz bliká vlevo apod.). Řešením je jedině výměna páčky. Nová může přijít i na 12 000 Kč.

Běžné je pískání brzd, většina vozidel má poškozenou lištu pod předním nárazníkem, což je důsledek najíždění k obrubníku. Mnohdy automobil trápí různé poruchy elektroniky. Například centrálního zamykání nebo elektrického ovládání oken.

 

LÍBILO

  • často bohatá výbava
  • velice povedený design
  • úsporné turbodiesely 1.6 a 2.0 HDi
  • dostatečná nabídka ojetin

 

NELÍBILO

  • v rámci třídy malý zavazadelník
  • méně odolné materiály v interiéru
  • příliš ovladačů na středovém panelu palubní desky
  • slabší dílenské zpracování
  • poměrně vysoká poruchovost

 

 

 

 

Nárazová zkouška z roku 2004

Ochrana posádky 5 hvězdiček z 5 možných, 34 bodů

Ochrana dětí v autosedačkách 4 hvězdičky z 5 možných, 39 bodů

Ohleduplnost při střetu s chodcem 2 hvězdy ze 4 možných, 15 bodů

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary