Test Peugeot 208 1,2 82k - popere se s modelem 301 ?

2012-11-16 00:00:00

Test Peugeot 208 byl velice zajímavý. Klíčový model automobilky jsme totiž testovali v době, kdy na český trh přichází Peugeot 301. Stejný tříválcový motor 1,2 a stejná základní cena. Taktická chyba importéra nebo záměr ?


Text a foto: Pavel Foltýn

Peugeot 208 má automobilce vrátit prodejní úspěchy modelu 206, kterého se celosvětově prodalo 7,3 milionu kusů. Model 207 totiž tak úspěšný nebyl a tak jsou automobilkou Peugeot do „dvěstěosmičky“ vkládány vysoké naděje. Tomu odpovídá především design automobilu, který cílí hlavně na ženskou část řidičské rodiny. Jedním z atributů, které mají oslovit ženy – řidičky je i nová barva Blossom Grey, kterou jsme měli  na našem testovacím voze. Musíme přiznat, že design vozu a jeho barva vzbuzovaly velmi pozitivní emoce. Své udělal také chromový paket a pětipaprsková litá kola. Zadní část vozu, především skupinové svítilny, působí docela dynamickým dojmem a tak na venek ani není poznat, že pod kapotou tluče Peugeotu docela slabé srdíčko.

Tím je nový tříválcový motor 1,2, který poskytuje výkon 82koní, To není na vůz této velikosti tak úplně málo, ale subjektivní vnímání dynamiky vozu bylo spíše negativní. Motor bylo potřeba hodně vytáčet, aby poskytl přijatelnou dynamiku, což se pochopitelně projevilo na spotřebě. Ta se v průběhu testu, kdy jsme s vozem ujeli cca 700km, vyšplhala až na 8,3l/100km. Svoji zásluhu na vyšší spotřebě má jistě i manuální převodovka, která má pouze pět rychlostí a nedovoluje tak při vyšších rychlostech snížit otáčky motoru. Na druhou stranu je potřeba vyzdvihnout přesnost řazení a hladký chod řadící páky. Nutno ještě podotknout, že stejný tříválec se mnotuje i do nového modelu Peugeot 301 a tak zákazníci mohou mít malé dilema: větší 301 nebo stylovější 208?

Interiér je velice moderně zpracován a snaží se ohromit na první pohled. To se do určité míry daří, ale možná méně by někdy znamenalo více. Například se ne zcela ideálně nastavuje správná poloha sedadla vůči volantu. Ten je totiž kvůli nové přístrojovce docela nízko a to i ve své nejvyšší poloze. Zcela nový audio navigační systém s dotykovou obrazovkou má skvělou grafiku, ale ovládání je poněkud komplikované a vyžaduje trochu cviku. Sedadla poskytují příjemné sezení i při delších cestách a nabízejí přiměřenou míru bočního vedení. Zadní sedadla pochopitelně tolik komfortu nenabízejí, ale menší postavy se na kratších cestách lámat určitě nebudou. Poněkud nepříjemně přakvapila funkce automatického rozsvěcení světel. Ta se totiž rozsvítila až při opravdu velké tmě. Při hustém pršení a zatažené obloze se světla nezapla.

Peugeot 208 je velice pohledné auto, které má velké předpoklady stát se důstojným nástupcem veleúspěšného modelu 206. Je ale otázkou, zda při základní ceně 220.000,-Kč nesáhne zákazník spíše po větším modelu 301, který nabízí mnohem více prostoru pro pasažéry i zavazadla.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary