Test Peugeot 2008 Allure 1.6 VTi

2013-10-29 00:00:00

Prohnali jsme další auto pro holčičky. Jak se jezdí s městským crossoverem odvozeným z malého hatchbacku přibližuje náš test vozu Peugeot 2008 1.6 VTi.


Text a foto: Luděk Kortus

Představte si malý Peugeot 208. Trochu jej zvedněte a trochu nafoukněte a dostanete Peugeot 2008, ze kterého máte při jízdě úplně jiný pocit. Zvětší se váš přehled o situaci, netrápí vás obrubníky, propadlé kanály, kostky a všude se s ním vejdete. Dobře se nastupuje a vystupuje. To jsou hlavní důvody rozmachu malých SUV. Rostoucí podíl malých SUV s předním náhonem dodal výrobcům odvahu k uvedení i takových modelů, které nikdy pohon 4x4 mít nemohou. Že k této strategii dozrál čas, ukazuje zavedení druhé směny a zdvojnásobení produkce ve výrobním závodě ve Francii. Podobně s malým hatchbackem naložil i Renault. Ten zvedl a nafoukl Clio a je z něj Captur. I ten si brzo projedeme. 

Peugeot 2008 částečně kompenzuje chybějící pohon čtyř kol protiprokluzovým systémem Grip Control. Systém Grip Control, patentovaný skupinou PSA, byl poprvé uveden u modelu Peugeot 3008. Grip Control využívá elektronické systémy, kterými je vůz vybaven. Otočným vypínačem na středové konzoli je možno volit, zda vůz bude fungovat v režimu Standard nebo zda využije jeden z režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek nebo ESP Off. Jednotlivé režimy se liší mírou prokluzu, který dovolí a poměrem přenosu momentu mezi přední kola. Vyjížděli jsme prudký svah porostlý suchou travou a zkoušeli slalom do vrchu. Systém například dokáže simulovat uzávěru diferenciálu a udržet tak rozdílně zatížená kola v záběru.  

Na silnici se malý Peugeot 2008 chová velice dospěle. Společná platforma s Peugeotem 208 mu dává obratnost hatchbacku a nízkou hmotnost okolo 1200 kg. Světlá výška 16 cm oproti 12 cm Peugeotu 208 v ostrých zatáčkách nezpůsobuje žádné dramatické náklony. Přes nerovnosti se Peugeot 2008 pohybuje s velkou suverenitou dokonce by se mi chtělo prohlásit, že rychlá jízda na špatných okreskách je jeho dominantní disciplínou. Odpružení a tlumení si poradí i s velkými nerovnostmi aniž by se ozývaly hlasité rázy. K radosti z rychlé jízdy přispívá i malý volantek, posazený více do klína a sportovní sedačky s dobrým bočním vedením. Nazývat ho autem pro holčičky můžeme podle vzhledu. Podvozkem je to auto pro kluky. 

Také by měla přijít řeč na motor. Nejslabší verze šestnáctistovky vyvinuté ve spolupráci s BMW a PSA má 120 koní. I to však stačí na uspokojivý rozjezd. Zrychlení z nuly na 100 má za 9,5 s a maximální rychlost 196 km/h. Stejné a silnější verze THP se používají v Citroenech, DS, Mini a BMW. Z tohoto pohledu se jedná o téměř prémiovou motorizaci. Kroutící moment 160 Nm prozrazuje, že jeho hlavní zbraní jsou vysoké otáčky. Docela dobře se i posluchá. Pětistupňová převodovka má krátké stupně, poskládané do města. Pokud dojíždíte hodně kilometrů po dálnici, sáhněte raději po 1.6 e-HDI s šestistupňovou převodovkou. Nejdůležitějším prvkem výbavy Allure jsou zmíněná sportovní sedadla. S panoramatickou střechou, navigací, metalízou a packem Hifi se vejdete do 450 000 Kč.  

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary