Test Peugeot 107 Trendy

2011-06-15 00:00:00

Po týdenním testu se mi minihatchback se čtyřmi sedadly zalíbil  svým odhodláním využít maximum prostoru pro posádku a zároveň si zachovat šmrnc. Výbava Trendy z něj dělá hotové auto se kterým je radost kličkovat v provozu. 


Celou přední část "stosedmičky" tvoří mohutný nárazník a velká světla zasahují až pod čelní sklo, které stírá jeden dlouhý stěrač. Kapota a přední blatníky jsou roztomile minimální. Zadní blatník je vykroužen ve dveřích a nárazníku. Okna v zadních dveřích se vyklápějí jako ventilačky. Páté „dveře“ jsou elegantně nahrazeny vyklápěcím zadním sklem. Minimální zavazadlový prostor má vysoký práh, takže se nemusíte bát, že by se vám případný náklad provalil sklem ven. 

Prostor na sedadlech vpředu je na miniauto velkorysý. Příjemná pozice za volantem se dá i přes systém nastavení  - sedačka podél a volant svisle - nalézt překvapivě jednoduše. Dozadu se už musí dospělý cestující s rozmyslem nasoukat, ale pokud je nižší postavy, přežije i delší cestu. Nápaditý design uvnitř nepředstírá eleganci, naopak přiznává snahu o co největší účelnost. Ve voze je dostatek odkládacích prostor. Otáčkoměr je umístěn na tykadle vyrůstajícím šikmo z kapličky rychloměru. Na středovém panelu je srozumitelně ovladatelné rádio s CD a ještě jednodušeji ovladatelná klimatizace. Trochu mi do ovladače naráželo koleno. A do ovladače elektrických oken ve dveřích také. Naučte se jezdit s koleny u sebe, jako to dělají ženy. Výbava Trendy má díky bohu i bezkolizní položky: elektrický posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dva airbagy, ABS a denní svícení.

V provozu se potvrdily vlastnosti podvozku stavěného především pro město. Kostky a jiné nerovnosti ochotně polyká. Sportovní zacházení mu také nevadí. Při prudkém brzdění a v ostřejších zatáčkách se chová předvídatelně. Při hrátkách na štěrku jsem se dočkal i samovolných přetáčivých reakcí. Na asfaltu bych na to nespoléhal, je třeba si pomoct ručkou. Ideální disciplíny jsou předjíždění ve městě, rozjezdy na zelenou, přejezdy z pruhu do pruhu, vyhýbání, pohyb v halových garážích, otočky přes ručku, vtěsnání se do malých prostor a couvání. Zvládá i stopadesát na dálnici, ale to už nelze hovořit o komfortu cestování. Ten se začne vracet při zpomalení na stotřicet. V devadesáti už zavládne pohoda. 

Hbitost auta podporuje i litrový tříválec z japonské produkce. Jeho městské naladění se projevuje výraznějším nárůstem výkonu především z nižších otáček. Zmíněné dynamické manévry umožňuje v rozsahu rychlosti 0 – 60 max 70 km/h.  Dál už to nepodřadíte. Ve vysokých otáčkách se mu nechce táhnout, už jenom žere. Dobře to udělali, na co prcka zbytečně vytáčet? Dlouhá pětka umožňuje jet padesátkou i do mírného kopce. Malé auto má plnit svoji funkci nízkou spotřebou a snadnou ovladatelností. Je skvělé, když vám navíc lidé říkají, že je hezké. Peugeot 107 to plní na výbornou.   

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary