Test Opel Mokka 1.6 CDTI

2016-06-30 00:00:00

Opel ve svém sloganu tvrdí: „Wir leben Autos,“ tedy něco ve smyslu „Žijeme auty.“ Hezké, ale co takhle „Wir lieben Fahrers“, tedy „Milujeme řidiče?“ V testovaném Opelu Mokka se mi totiž zdálo, že se na řidiče moc nemyslelo.


text a foto: Pavel Foltýn

 

Co se nám líbilo:

  • Upřímně? Asi jen ta barva. Diesel 1.6 CDTI ale také není špatný

 

Co se nám nelíbilo:

  • To se dočtete dále...

 

Začalo to hned po usednutí za volant. Nastavování opěradla vahou svého těla opravdu nemusím. Je to zdlouhavé a nepohodlné. Navíc, když se během jízdy řidič rozhodne, že svým zádům trochu uleví, může se snadno stát, že se během okamžiku dostane do polohy ležmo. V autě, kde je parkovací kamera, automatické přepínaní světlometů nebo třeba dvouzónová automatická klimatizace, by se taková laciná věc neměla vůbec objevit. Se sedadly souvisí i nemožnost výškového nastavení loketní opěrky. Ta tak plní funkci jen v případě, že máte mezi 170 až 180 cm výšky. Jinak bude opěrka buď příliš nízko, nebo naopak příliš vysoko. Další položka, kterou ze svého myšlení inženýři od Opelu asi úplně vypustili, je místo na odložení velké láhve s nápojem. Do prostoru u řadící páky se totiž vejde jen půllitrová láhev, která navíc překáží při řazení. Co takhle udělat vybrání pro láhev v přihrádce ve dveřích, jako to má spousta jiný aut?

 

Čtěte také: Nový Opel Astra - první test

 

Zásadnější potíže ale teprve měly přijít. Problémy se týkaly hlavně palubní elektroniky. Ta několikrát způsobila, že nefungovalo ovládání centrálního zamykání a vůz bylo nutno zamknout klasicky postaru klíčem. Možná byla jen na vině slabá baterie v dálkovém ovladači, možná je ale chyba někde jinde. Každopádně se jednalo o nepříjemnou věc. Dalším problémem bylo telefonování s vestavěnou handsfree soupravou. Po přijetí hovoru se již nespustil zvuk rádia, ani navigační pokyny. Bylo nutno zastavit a znovu nastartovat, aby se systém opět rozběhl. Po přijetí hovoru na dálnici jsme tak pokračovali cca 120 km bez poslechu rádia. No, stejně rozebírali jen „Brexit“, takže se to dalo vydržet. Snad jen ten motor 1.6 CDTI není špatný. Vzhledem k objemu má docela slušný výkon, spotřeba je rozumná a i když je to diesel, je docela kultivovaný. Proti starší jednotce 1.7 CDTI je to rozhodně změna k lepšímu.

 

To nejhorší ale teprve přišlo. Že je systém start/stop umí být otravný, to potvrdí asi každý, kdo jej ve voze má. Proto i my jsme systém po nasednutí do vozu vypnuli. Přesto při dojezdu ke křižovatce motor zhasl. Stalo se tak v rychlosti cca 10 km/h a bylo to docela překvapení. Nejdříve jsme mysleli, že jde o chybu řidiče, který špatně zvolil převodový stupeň, nebo brzdil bez sešlápnuté spojky, ale nebylo tomu tak. Situace se během týdenního testu zopakovala asi desetkrát. Vždy nahodile, bez varování, bez identifikace aktivity, která systém spustila. Problémem bylo, že motor zhasínal ještě při dojezdu, a nešel spustit klasickým sešlápnutím spojky. Vždy bylo potřeba motor nastartovat klasicky klíčem. V závěru testu už byl problém se vůbec rozhodnout, kdo s autem pojede. Nikdo nechtěl riskovat, že zažije nepříjemnou situaci se zhaslým motorem, kdy nefunguje ani posilovač řízení, ani brzdy.

 

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let)

Moc se líbila barva. Bílá perleť autu opravdu sedla. Interiér byl docela slušivý a materiál přístrojové desky a sedadel příjemný. Moc dobře se mi držel volant, který mi padl krásně do ruky. Nelíbil se mi ale středový panel plný tlačítek. Napočítala jsem jich přesně 40. Nespletla jsem se? Za mě méně někdy znamená více a redukční dieta by v tomto směru Opelu určitě prospěla. Super byla parkovací kamera. Díky ní jsem snadno a pohodlně zacouvala také i do vrat, kam se normálně bojím zajet popředu.

 

Jak to vidí Martin (student, 20 let)

Barva auta se mi moc nelíbila, přišla mi taková holčičí. Ale viděl jsem Mokku v černé barvě a to byla jiná káva. Tedy vlastně Mokka. V autech mě vždycky zajímá audio systém, ale ten mne tady v Opelu zklamal. Vždy po přijetí hovoru se vypnul a nešlo dělat nic jiného než zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat. To byla po týdnu testování skutečně otrava. Do nějakého těžkého terénu jsem se s autem neodvážil, ale lehkou polní cestu určitě zvládne. Kdybych měl ještě něco zkoušet od Opelu, tak určitě model Adam. To je „cool“ auto. Domnívám se, že Opel Mokka je spíše pro slečny do města.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary