Test Opel Corsa - černá nebo bílá ?

2012-10-31 00:00:00

Dnes testujeme dva vozy Opel Corsa, oba pětidvéřové. Bílou ve výbavě Enjoy pohání benzínový motor 1.4 /100k s 5-ti stupňovou manuální převodovku. Tmavá naftová ve výbavě Sport je s motorem 1.7 CDTI/130k a má 6-ti stupňovou manuální převodovku.


Text a foto: Luděk Kortus

Opel Corsa není žádný zelenáč na trhu. Od roku 1982 vyjelo z továrny v Eisenchau asi jedenáct miliónů evropských vozů Corsa a když k tomu připočteme výrobu odvozených typů na ostatních kontinentech, dostaneme se k číslu překračujícímu 16 miliónů. V roce 2007 měla prémiéru čtvrtá generace tohoto oblíbeného modelu. V roce 2010 Opel modifikoval škálu motorů a nově odladil řízení a podvozek. Rok 2011 přinesl změny především v designu. Přepracovaná tvář má sportovnější a expresivnější výraz a má Corsu přiblížit k ostatním  členům rodiny Opel. Na první pohled si všimnete nové masky chladiče, nových světel a nového nárazníku s mlhovkami. 

Corsa ve výbavě Enjoy vysílá díky barvě laku bílá Casablanca a tříbarevnému interiéru pozitivní vibrace. Tuto spíše dámskou barevnou kombinaci dotvářejí litá kola R15. Benzínovým motorem o obsahu 1,4 s výkonem 100 koní se rozpustilost vozu ještě podtrhne. Motor se nechá ochotně vytáčet k dynamickým projevům. 5 stupňová převodovka se k němu jeví jako ideální. Pětka na dálnici umožňuje ještě ze 130 km/h poměrně svižně zrychlit na 160 km/h. Tenhle model počítá s delšími přesuny za cyklosportem.  Příplatkový integrovaný nosič kol v nárazníku Flex fix představuje originální a praktické řešení. Součástí výbav Enjoy je  manuální klimatizace, elektrická okna a zrcátka, rádio s CD a bluetooth připojením na telefon s ovládáním na volantu. Jinými slovy v létě se nepaříte, nemusíte točit klikou u závory do garáží a máte ucházející aparaturu a funkční hands free na telefon. Základní cena modelu je 309 900Kč a cena mimořádné výbavy činí 54 000Kč. 

Corsa ve výbavě Sport v šedé metalíze Technical a černo šedým interiérem působí serióznějším dojmem. Trochu odlehčení přináší červený proužek na sedadlech. Středový  panel je osazen displejem rádia s navigací Touch and Connect, automatickou klimatizací a palubním počítačem. Systém umí přehrát USB, CD R, a má Bluetooth. Couvání usnadňuje parkovací senzor vzadu. K nadstandardní výbavě připočtěte navíc vyhřívaný volant a sedačky. Součástí příplatkového paketu jsou litá kola R 16.  Naftový motor 1,7 je z hlediska výkonu silnějším soupeřem. Má  130 koní a nadělili mu šestistupňovou převodovku. Díky ní může například na německé dálnici uhánět třeba i 180 km/h.  Podvozek na to má.  Základní cena modelu je 446 900Kč  a cena mimořádné výbavy činí 59 400Kč. 

Podívejme se na spotřeby. Ve městě uvádí výrobce  u benzínového motoru 7 litrů/100km a u naftového motoru 5,7 l/100 km. Jako eko řidič jsem tady  propadl, protože s benzínovou jsem jezdil za 8 a s naftovou za 6,5 litru.  Corsy totiž mají podvozek, který svádí k ostřejším jízdám. Chcete-li se rozhodnout, uvažujte kolik kilometrů najezdíte a jakým způsobem budete auto užívat. Z cenového rozdílu obou vozů, který činí 142 400,  připadá 100 000 korun na naftový motor a šestistupňovou převodovku. Dá se spočítat, kdy se vám tato investice v úspoře paliva vrátí. Nenechte se však mást jen jedním hlediskem. Berte ji také jako investici do komfortu ve vyšších rychlostech. Nižší otáčky naftového motoru vytvářejí na dlouhých cestách příznivější prostředí ve voze.  Pro benzínový motor hovoří režim s menším počtem ujetých kilometrů.  V situaci, kdy většinou jezdíte tak krátké trasy, že se motor sotva zahřeje, je volba jednoznačná. Příkladem je dvacetiminutová cesta do práce, na nákup, na trénink atd.

Nejjednodušší rozhodování mají zarytí odpůrci či příznivci jednoho či druhého paliva. Podle odhadu prodejců značky Opel připadá na každých patnáct benzínových vozů Corsa jedna naftová.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary