Test Opel Astra sedan - nečekaně pohodlné svezení

2013-01-14 00:00:00

Doba a trhy si žádají malé sedany. Opel se s tímto trendem popasoval tak, že rozšířil modelovou řadu Astra o čtvrtou karosářskou verzi. Test Opel Astra sedan ukáže, zda je to trefa do černého.


Sedan se veze na vlně modernizace celé řady Astra, ve které došlo k designovému faceliftu. Nabídka se obohatila o nové vylepšené motory a zákazníci mohou volit i více sofistikovaných bezpečnostních a asistenčních prvků. Na testovacích jízdách, které probíhaly v okolí Frankfurtu jsem si vybral Sedan s velmi příjemným motorem 1.7 CDTI s šestistupňovou manuální převodovkou. Motor už znám z předchozích modelů. Auto s ním jede měkce a přitom má dostatečný zátah. Pod kapotou je 130 koní a točivý moment dosahuje 300 Nm. Na německé dálnici se s ním snadno udržíte v nejrychlejším proudu, maximální rychlost je 203 km/h.  Spotřebu při „naší“ stotřicítce, kterou v Německu dosáhnete přesunem do středního pruhu, ukazoval počítač někde mezi pěti a šesti litry.  

Testovací trasa vedla také mírně kopcovitou vinařskou oblastí se silnicemi první třídy a zahrnovala i uzounké silničky, vinoucí se střídavě lesy a vinicemi, abychom mohli prověřit řízení, brzdy a tlumiče. Extrémy jsme tady mohli vyzkoušet s Astrou OPC, třídveřovým sportovním náčiním. U Sedanu mi šlo spíše o plynulé dobrzdění, hladký průjezd lehce pod plynem v ideální stopě a rozumnou akceleraci na výjezdu. Vše šlo krásně, s pocitem stability, bezpečí a pohodlí. Technickou zvláštností Astry je Wattův přímovod použitý na zadní nápravě. Mechanismus omezuje náklony v zatáčkách a umožňuje montáž měkčích pouzder, která účinněji tlumí hluk a vibrace a dokonaleji izolují interiér od povrchu vozovky. 

Po vzoru Insignie, své větší sestřičky, má Astra k dispozici za příplatek nastavitelné tlumiče FlexRide. Z režimu Standard je možné volit režim Sport a nebo Tour. Režim Sport zvyšuje tuhost podvozku a přesnost řízení a zrychluje reakci na pedál plynu. V režimu Tour se auto více houpe, aby posádku neobtěžovaly detaily pod koly. Reakce řízení a plynu jsou naopak dlouhé a měkké. Vzhledem k tomu, že tříprostorová konstrukce karosérie umožňuje zatlumit hluk od zadních kol lépe než hatchback či kombi, je na tom s akustickým komfortem s celé řady Aster právě Sedan nejlépe. V kombinaci s příplatkovými ergonomickými sedačkami, vzniká mimořádný dojem pohodlí, který byste v kompaktnm sedanu nečekali. 

V tom spočívá trefa do černého. Zákazníci hledají cenově výhodnou alternativu k sedanům střední třídy a pokud naleznou podobné pohodlí o třídu níž, je rozhodnuto. Od Insignie sedan přebírá také asistenční a bezpečnostní systémy. Ve směru před vozem je to adaptivní tempomat, čtení dopravních značek, upozornění na nechtěné vyjetí z pruhu, výstraha před hrozící kolizí a funkce kolizního brzdění. Ve směru vzad je to couvací kamera, asistenční parkovací systém a sledování mrtvého úhlu zpětných zrcátek. Z insignie také přešly natáčecí xenonové světlomety, které automaticky volí z deseti světelných profilů podle počasí, rychlosti, okolí atd.. Pohledem do českého ceníku lze zjistit, že příplatek za Astru Sedan oproti Astra 5 dv. hatchback činí 12 000 CZK. Astru Sedan (1.4/74 kW) lze tedy pořídit už za 311 900 CZK.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary