Test ojetiny: Škoda Octavia Tour 1.9 TDI PD 74 kW

2012-08-15 00:00:00

Když jsem si domlouval test ojeté Octavie Tour, nebyl jsem příliš nadšený. Nic nového pod sluncem. Vyráběla se od roku 1996 a dočkala se čtrnácti narozenin. Výroba byla ukončena na základě propadu na klíčových trzích. Jenže nikdy neříkej hop dokud nepřeskočíš ….


Text a foto: Luděk Kortus

Pohledem do zachovalého interiéru vozu z roku 2010, s najetými 74 tisíci km mi to najednou docvaklo. Mám tady hvězdu na trhu ojetých vozů. Hledal jsem nějaké známky po devastaci a nenašel nic. Uvidíme jak to pojede. Co udělá přední náprava když nepojedu zrovna po dálnici ? Našel jsem si ve Vršovicích ulici s historickou kamennou dlažbou. Tady se všechny vůle projeví. Zase nic. Auto je na plechových kolech a pneumatikách R15. Taxikáři vám potvrdí, že tohle je nejlepší volba. Nevrže ani žádný plast v interiéru. Projevuje se kvalitní dílenské zpracování i kvalita materiálu, což je jeden z hlavních důvodů, proč se ojeté škodovky prodávají tak dobře. Test ojeté Škody Octavia potvrdil jesště jednu pravdu. Motor 1,9 TDi je skutečně výborný i po letech.

Zmiňovaný motor totiž předl jedna báseň. Má dostatečných 74kW nebo chcete-li cca 100 koní. Palubní počítač ukazoval spotřebu ve městě na okruhu 5,4 až 5,9 litrů/100km. Mimo město jsem se dostal i k hodnotě 4,6 litru/100 km. Na dálnici pak i přes 6 litrů/ 100 km, ale to jsem zbytečně spěchal. Páka manuální pětistupňové převodovky vypadala jako nová. Rychlosti se řadily snadno a přesně. Nevěřícně jsem kroutil hlavou a hledal mouchy zvenku. Ani tam jsem jich moc nenašel. Stříbrný lak v dobrém stavu úspěšně maskoval pro někoho hlavní nedostatek - čtrnáctiletou historii výroby. Tento malý handicap se překoná pravidelným mytím. Čisté auto vypadá mladší. Málokdo si však uvědomí, že po čtrnácti letech zpětné vazby mezi servisem a výrobou dojde k mimořádnému zvýšení spolehlivosti vyráběného modelu. 

Vzpomínal jsem na svoji první Octavii z roku 96 a hledal 5 rozdílů. Našel jsem jiná zrcátka, čirou optiku, uvnitř jiný volant a elektrický zámek pátých dveří. Zbytek jsem si už nepamatoval, ale cena byla tehdy poněkud vyšší. V kufru testované ojetiny byla uložena prodejní cedulka s aktuální cenovou nabídkou. Včetně DPH 224 000 Kč. Při financování úvěrem autoCREDIT COMPLET od Auto ESA je cena 179 900 Kč. Složíte 54 000 Kč a měsíční splátka na 5 let pak činí 3 903 Kč včetně pojištění vozu i pojištění úvěru proti neschopnosti splácet.  Kdyby mne někdo žádal radu při koupi ojetého vozu do 200 tisíc, rozhodně bych mu doporučil zaměřit se na Octavie Tour. Nákupem získáte bezkonkurenční užitnou hodnotu.

Související stránky

Související stránky

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary