Test ojetého kombi AUDI A4 Avant 2.0 TDI z roku 2009 – 2.díl

2014-07-08 00:00:00

Ve druhém pokračování se podíváme na Audi A4 Avant v nejprodávanější specifikaci s motorem 2.0 TDI 105 kW, předním náhonem a šestistupňovým manuálem z roku 2009.


Text a foto: Luděk Kortus

Že mezi A4 jasně vedou kombíky a nafta potvrzují i velké autobazary. Vůz k testu nám zapůjčilo Autocentrum AUTO ESA. Zeptali jsme se ředitele prodeje Tomáše Lipky, jak šel prodej vozů A4 všech generací za loňský rok v AUTO ESA: „Za uplynulý rok se nám podařilo prodat celkem 104 vozů Audi A4, z toho 73 combi, 31 sedan. Z toho pak 78 naftových agregátů, 26 benzínových agregátů,“ uvádí Lipka. Zapůjčený vůz měl cenovku 329 900 Kč, stav tachometru 181 tisíc km a byl původem z ČR. Nemusím dodávat, že to je velká výhoda, protože servisní data pro kontrolu budou dostupná v každém autorizovaném servisu Audi.

Čtěte také: Test ojetého kombi AUDI A4 Avant 2.0 TDI - díl 1.

Motor 2.0 TDI nastoupil do 4. generace s novým systémem vstřikování paliva common-rail a vylepšenou kulturou projevu. K dalším inovacím pak patřilo nové turbodmychadlo a geometrie pístu. Dodáván byl ve třech výkonových provedeních se 88 kW, 105 a 125 kW. Verze 105 kW akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,7 s a nejvyšší rychlost činí 208 km/h. Výkonnější provedení umí akcelerovat na 100 km/h z klidu za 8,6 s a pokračuje až k hodnotě 222 km/h. Tabulkové spotřeby pro 105 kW uvádí výrobce 7,4 město, 4,7 mimo město a kombinovanou 5,4 l/100 km. Po našem testu v režimu „přes týden město a o víkendech venkov“ ukazoval počítač průměrnou spotřebu 7,1 l/100 km.

Pětiprvková přední náprava z hliníkových slitin je posunutá více vpřed než u předchozí generace, čímž se zlepšilo rozložení hmotnosti mezi nápravy. Zadní lichoběžníková náprava je odvozena od větších modelů A6 a A8, je také z hliníkových slitin a má oddělené umístění pružin a tlumičů. V zatáčkách se auto dlouho chová neutrálně, nástup nedotáčivosti je čitelný. Řízení je i po 180 tisících kilometrech stále citlivé a bez vůlí. Podíl na tom má standardní hydraulický posilovač řízení, který poskytuje lepší zpětnou vazbu než příplatkový servotronic s proměnlivým odporem závislým na rychlosti. Na nerovnostech slyšíte, že podvozek stav nového vozu už nemá, ale stále jedete v Audi.

S Audi A4 si kupujete především image prémiového vozu a v případě stále se vyrábějící 4. generace s označením B8 (typ 8K) máte ještě asi rok na to, abyste si užili image současného modelu, i když už mezitím proběhl jeden facelift. V dané kategorii velikosti vozu, roku a najetých kilometrů máte kromě výše jmenovaných kombíků – passat, superb nebo mondeo - možnost poohlédnout se ještě po mazdě 6 nebo citroenu C5. Zjistíte, že můžete koupit lépe vybavenou C5 o zhruba 100 tisíc méně. V rámci koncernu rozdíly tak velké nejsou, ale A4 si ze jmenovaných modelů nejlépe drží cenu. V porovnání se jinými modely zaplatíte víc za pořízení, ale údržba by při mírné snaze při volbě servisu neměla být dražší.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary