Test ojetého hatchbacku Opel Corsa D

2017-12-19 00:00:00

Čtvrtá generace Corsy nejezdí špatně a má docela dobré motory. Dejte si jen pozor na utrápené kusy z autoškol a rozvozů pizzy.


text a foto: Dalibor Žák

Plusy Mínusy
Nabídka verzí a motorů Rizikový motor 1.3 CDTI
Slušná spolehlivost Vyšší hlučnost
Často nízký nájezd Hrubý a těžký motor 1.7 CDTI
Dobré jízdní vlastnosti Utrápené služební kusy
Dostupnost dílů a servisu Komfort řazení Easytronicu


Opel Corsa patří k velmi úspěšným autům. Poslední dva roky dokázal Opel i ve svých obtížných letech prodat v Evropě každý rok přes 260 000 kusů, takže na trhu ojetin bude v blízké době stále z čeho vybírat. Opel Corsa se těší dobré pověsti, vždyť se pravidelně umisťuje na horních příčkách statistik spolehlivosti. Jeho velkou předností je i to, že je k dispozici plno motorizací a variant. Opel vždycky uměl nabídnout zajímavé kombinace a například kdo shání dostupné auto se samočinným řazením, vachází mnohdy tenhle Opel nejvýhodněji. Do příchodu Dacie Logan s automatem byla vlastně Corsa dlouhou dobu nejlevnější plnohodnotné auto na našem trhu, které se dalo pořídit se samočinnou převodovkou. Na své si přijdou i příznivci alternativních paliv, Corsa se vyráběla v několika továrních verzích na LPG. Nechybí ani sportovní provedení OPC a několik dynamicky nadaných motorů.

Čtěte také: Test ojetého kombi Opel Insignia ST 2.0 CDTI

My jsme si na test v Auto ESA půjčili třídveřové provedení Corsy D s motorem 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) a pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz z roku 2013 ujel zatím 62 000 km a prodejce za něj chtěl v době testu 189 000 korun. To nezní jako špatná nabídka za poměrně mladé auto, které má silný motor, slušnou výbavu (nechybí třeba tempomat a připojení USB disku) a malý nájezd. Trochu omezujícím faktorem může být právě třídveřové provedení, ale kdo jezdí sám nebo ve dvou a nepotřebuje malý náklaďák, ten bude s touto kompaktní Corsou spokojený. Zaparkuje se s ní úplně všude. Jízdní vlastnosti jsou slušné a i v řízení je už trochu více citu než dříve, kdy Opel přešel na elektrický posilovač. Po faceliftu Corsy D se řízení vážně zlepšilo.

Motor 1.4 Turbo je silný, ale trochu jeho použitelnost omezuje krátká pětistupňová převodovka. Na dálnici citelně chybí šestka a uvnitř je pak vyšší hlučnost. Stačí ale nastavit na tempomatu 120 km/h, uklidit se do pravého pruhu a i spotřeba se pak dá uhlídat u sedmi litrů na 100 km. Oblíbeným provedením je motor 1.2 16V. Tenhle povedený čtyřválec má dostatečný výkon a i přes skromný točivý moment nabízí solidní průběh výkonu celým otáčkovým spektrem. Hlavně je ale spolehlivý. Pokud má za sebou jasnou servisní historii s pravidelnými výměnami oleje po 15 000 km, je to dobrá volba do města nebo pro rozvážné řidiče. Dá se sehnat i s robotizovaným automatem Easytronic. Sice při řazení cuká (je to vlastně mechanická převodovka s elektronicky ovládanou spojkou), ale zase nekrade malému motoru výkon jako měničový automat.

Doporučujeme: Test ojetého kombi Škoda Fabia III 1.2 TSI

U převodovky Easytronic prověřte, jak řadí. Při rozjezdu nesmí škubat. Nicméně výměna spojek není drastická investice. Technicky to vlastně není složitá skříň a od klasického manuálu se vlastně odlišuje jen instalací servomotorků tahajících za lanka. Když se podíváme, kolik dnes stojí opravy sedmistupňových dvouspojek DSG ve Fabiích a Polech, jsou případné investice do Easytronicu vlastně zcela zanedbatelné. Opel věděl, proč se drahým a složitým dvouspojkám vyhnout v tak malém a levném autě, jako je Corsa. Když už jsme u řazení, tak vlastně potřeba nové spojky bývá zhruba to jediné, co vás po koupi ojeté Corsy bude čekat. Tahle auta drží a krom běžné údržby a výměn běžného spotřebního materiálu nic dalšího nepotřebují.

Je ale potřeba nahlédnout do servisní historie, protože i jinak solidní auto a motor mohou odpravit překračované servisní intervaly, zejména pak u dieselů. Velkým strašákem je tady motor 1.3 CDTI. Pokud narazíte na kus, který je po pečlivém majiteli, šlo by to. Ale musí doložit, že olej měnil po 12 až 15 000 km maximálně a ne po 30 nebo dokonce 50 tisících, jak uváděl na některých trzích Opel a Fiat, který stejný motor používá také. Jednotka má totiž malinkou olejovou náplň jen 3,2 litru a ta ve vytěžovaném motůrku velmi rychle zdegraduje. Výsledkem bylo, že se některá auta dokonce ani nedožila první výměny oleje po 50 000 km a prostě se zadřela. Opel pak zkrátil interval na 30 000 km, ale stejně je to moc. Měňte po 15 000 km nejpozději. Jednotka 1.7 CDTI je o poznání odolnější, ale je hlučná, těžká a i ona může trpět na překračování intervalů. Investice do oprav dieselů jsou velké riziko.

Celkové hodnocení

Opel Corsa D je solidní auto a dlouhodobá praxe to jen potvrzuje. Jistě, občas se objevují drobnosti, jako u každé ojetiny. Pokud ale dostává Corsa běžný servis a aspoň základní údržbu, zlobit nebude. Vyhněte se rizikovým motorům a jestli chcete jen něco slušného do města, berte klasickou jednadvojku. Dělala se dokonce i na LPG. Živou dvancátistovku bychom možná doporučili i před atmosférickou čtrnáctistovkou, které působí trochu mdle. Zajímavým provedením je pak stokoňová čtrnáctistovka, která se dělala sice s trochu líným, ale komfortním a spolehlivým měničovým automatem. Většina aut u nás má ale Easytronic. Kdo chce dynamičtější svezení, toho mohou oslovit verze GSI a OPC, ale u nich pozor na stav podvozku, brzd, motoru (jednotka 1.6 Turbo je ale solidní) a převodovky. Vybírejte mezi prověřenými auty a chtějte znát servisní historii. Dobré kusy nebudou nic jiného než běžný servis potřebovat.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary