Test ojetého BMW 320d xDrive Gran Turismo

2015-04-10 00:00:00

Moc pěknou ojetinu jsem si našel ve Stratos Auto v BMW Premium Selection. Když jsem vůz vyzvedával, měl najeto 10 000 km. Voněl novotou, jako by ten necelý rok ani nejezdil. Prý ještě není pořádně zajetý, sdělil mi prodejce.


Text a foto: Luděk Kortus

Ptal jsem se pánů z prodeje a servisu hradeckého Stratosu, jak to udělat, aby mi auto vydrželo v co nejlepším stavu co nejdéle. Pravidelný servis a provádění předepsaných úkonů je prý jen jedna část úlohy. Druhá část je styl jízdy. Na opotřebení motoru se prý nejvíce projevují teplotní šoky. Je potřeba držet otáčky studeného motoru co nejvíce dole a zahřívat plynulou jízdou. Po výkonu opět držet otáčky co nejvíce dole, tentokrát za účelem pozvolného ochlazení. Pro podvozek je dobrý plynulý a úsporný styl jízdy, vyhýbání se dírám a zpomalování na retardérech. Autu také prospívá pravidelné čištění a mytí. Nikoliv však v kartáčích. Prý bych se divil, jak je dodržování těchto jednoduchých pravidel na autech znát.

Doporučujeme: Test ojetého BMW 525d E60

Pravidla našich dědů mi byla potvrzena v jednom z nejmodernějších servisů! Když jsem odjížděl, byl mráz lehce pod nulou, tak mne zajímalo, za jak dlouho se zahřeje motor 2.0d na ustálenou teplotu. Trvalo to skoro 12 minut při dodržování padesátky. Sáhněte si každý do svědomí, kdo máte diesel. Nějak mne ta úvodní přednáška o stylu jízdy ovlivnila. Zahříval, chladil a jezdil jsem plavně. BMW 320d GT xDrive mne ani k ostrým manévrům nesváděla. Rozjet na vysokou rychlost a nechat plachtit. To mu jde nejlépe. Karosérie se splývavou zádí a s výsuvným zadním spoilerem je pro tuto disciplínu ideální. Spoiler se vysune ve 110 km/h a zvyšuje přítlak na zadní nápravu o 35 %. V dlouhých a rychlých dálničních obloucích sedí GT jako přibité.

Víko zavazadlového prostoru se otevírá i se sklem. Elektricky a dálkově, takže se neušpiníte. Kombík ani sedan nemohou liftbacku v kultuře přepravy cestovních zavazadel konkurovat. Zavazadelník má 520 litrů, tedy o 25 litrů víc než kombi. Svítí se v něm LED diodami, poskytuje přehled a je do něj velmi pohodlný přístup. Kromě toho má dvě patra. BMW řady 3 GT oproti ostatním trojkám vypadá mnohem větší než o kolik ve skutečnosti je. Může za to mohutná záď. Trojka GT je delší o 200 mm, rozvor má delší o 110 mm, na výšku přibrala 89 mm a cestující sedí o 59 mm výš než v sedanu a kombi. Světlá výška je 165 mm. Pro kolena je v ní o 70 mm více místa, čímž překonává dokonce i BMW řady 5.

Čtěte také: Test ojetého BMW 535i V8 E39

Dvoulitr se čtyřmi válci do GT se může někomu zdát málo. I já jsem k němu přistupoval s určitými předsudky, že se bude jednat o nějaký kompromis. Ty se ovšem velmi rychle rozplynuly. 2.0d u BMW dává 184 koní výkonu a 380 Nm kroutícího momentu. Zrychlení z nuly na 100 má za 8 sekund. Na dvěstě už to jde pomaleji, ale udržíte se tam „kopec nekopec“. Tažná síla motoru je i na německou dálnici dostatečná. Maximální rychlost výrobce uvádí 230 km/h. Když si tohle převedu na náš malý píseček a všudypřítomné radary a kamery, tak se jedná o plnohodnotnou volbu. V čechách - při dodržování předpisů - byla průměrná spotřeba za celý test 6,9 litru nafty na 100 km.

Hodnotu auta zvyšuje v první řadě pohon všech kol xDrive. Dále automatická převodovka. Součástí paketu Sport Line, který mělo testované auto, je Adaptive Drive. V ostrém módu SPORT+ ztuhne volant, tlumiče, zrychlí se reakce na pedál plynu, převodovka začne řadit vysoko a xDrive vás pustí do kontrolovaného smyku. Módy pak dále „měknou“ přes SPORT, NORMAL, COMFORT a ECO PRO, který v zájmu spotřeby přiškrtí i klimatizaci. Co tu máme dál? Kůži, xenony, parkovací radar vepředu i vzadu, tempomat a dešťový senzor. K dokonalosti chybí pádla pod volantem a navigace. Vždycky je něco za něco.

V tomto případě zákazník za nemožnost objednat přesnou konfiguraci získává cenovou výhodu 337 000 korun. Cena nového vozu byla 1 417 000 Kč. Nyní v nabídce ojetých vozů BMW Premium Selection po necelém roce a 10 tisíci najetých kilometrech stojí 1 080 000 Kč. Jak by řekl můj redakční kolega Dalibor: „Je o jednu novou, dobře vybavenou Fabii levnější.“

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary