Test motocyklu Honda CTX 700N s automatickou převodovkou

2016-02-18 00:00:00

Stroj pochází z modelové řady Custom, která u Hondy představuje klasický styl. Je vybaven nepříliš obvyklou automatickou převodovkou. Jak to jde dohromady?


Text a foto: Luděk Kortus

Vsadím se, že pokud jste pouze automobilisté, tak jste tuhle mašinu asi ještě nezaregistrovali. Moc jich totiž nejezdí i přesto, že je Honda nejprodávanější značka mezi motorkami v České republice. Honda CTX 700N je konstruovaná především na americký trh, který je rájem pro pohodlné cruisery všech velikostí. Tenhle patří k těm menším a ovladatelnějším. Má nízké sedlo, široká řidítka a nízké těžiště, takže je vhodný i pro jezdce menších postav. Jezdec s delšíma nohama se na něj vejde ale stejně dobře, protože stupačky jsou posazené hodně dopředu. Právě nesportovní a pohodová pozice s nohama vystrčenýma vpřed evokuje Ameriku nejvíc. CTX znamená „Comfort, Technology and Experience“ . N v názvu znamená „naked,“ tedy tzv. naháč. Vyrábí se ve dvou barevných kombinacích – černé metalíze a perleťové bílé, kterou jsme mohli vyzkoušet. Bílá motorka je lépe vidět a působí více umírněně. Pokud chcete vypadat drsně, volte černou. Nejslušivějším oblečkem na tenhle stroj bude otevřená přilba, černé brýle, kožená bunda, džíny a pořádné boty.

Čtěte také: Test motocyklu Honda VFR800X Crossrunner

Vycházejme z toho, že i u nás jsou motorkáři, které řazení obtěžuje. I když mezi ně nepatřím, tak jízdu s dvouspojkovým automatem jsem si užíval. Když chcete, aby motorka jela úsporně, řadila včas a dole, zvolíte D. Když chcete využít větší rozsah otáček a delší zátah, volíte S. Pokud si chcete řadit sami, máte k dispozici možnost řazení páčkami „pod volantem“ jako u auta. Pro manipulaci na místě je k dispozici poloha N. Stejně jako u auta tady najdete ruční brzdu. S tím rozdílem, že je umístěna na řidítkách ve tvaru otevíratelného prstence. Za chvilku jsem si na všechna tlačítka a páčky navíc zvykl a už jenom oceňoval výhody. Motorka představuje klasiku, která je stavěná na to, aby většinou jezdila příjemnou rychlostí, kdy jezdce neobtěžuje aerodynamika. V zatáčkách se dříve položíte ke stupačce než ke hraně gumy. Od takového stroje potřebujete hlavně to, aby táhl odspodu a dobře brzdil. Také chcete, aby byl pohodlný, když jedete daleko a občas jste mohli svézt nějakou kočku, na kterou udělá dojem. Tohle plní Honda CTX 700N skvěle i bez řadící páky.

S Hondou CTX 700N jsem najezdil pár set kilometrů. Je to mašina pro každodenní užívání. Ve městě je praktická, snadno se s ní manipuluje. Taky se s ní příjemně uhání krajinou. Když se chcete proletět na maximum, je vhodné zalehnout za řidítka. S nohama i rukama vystrčenýma dopředu je to zvláštní pozice. Motor má objem 670 cm3 a maximální točivý moment 60 Nm při 4750 otáčkách. Maximální výkon 35 kW (48 k) nastupuje při 6250 ot./min. Červené pole začíná od 7500 ot./min. Až k němu se kapalinou chlazený řadový osmiventilový dvouválec vytáčí docela ochotně. Na dálnici a na šestku se mu ale už nechce. Přestože má motorka katalyzátor, vydává poměrně sytý zvuk. Nádrž je na 12,4 litru a podle údajů výrobce je spotřeba v továrním testovacím režimu až 27,9 kilometrů na litr. Dosáhnout takovou spotřebu se mi rozhodně nepovedlo. Výška sedla je 720 mm, rozměr litých kol je 17 palců. Vpředu je guma široká 120 mm a vzadu 160 mm. Motorka je opatřená ve standardu systémem ABS, má vlnité kotouče vpředu 320 a vzadu 240 mm. Cena stroje je 214 000 korun včetně DPH.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary