Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 6AT v limitované edici 100 let

2017-10-02 00:00:00

Mitsubishi letos slaví 100 let od zahájení výroby automobilů. K tomuto významnému výročí vydalo zastoupení japonské značky pro Česko a Slovensko vlastní limitovanou edici s akční výbavou.


text a foto: Luděk Kortus

Výrobce představil současnou třetí generaci SUV Outlander na ženevském autosalonu už v roce 2012. Posledním faceliftem prošel v modelovém roce 2016. Hlavní změna se odehrála na přídi. Novému designu výrobce říká „Dynamický štít“. Postupně se tento design přenese na všechny modely japonské značky. V modelové řadě značky stojí Outlander mezi kompaktním SUV ASX a velkým SUV Pajero. Pokud tedy nepočítáme nejmenší a nejnovější přírůstek, který se začne brzy prodávat - malé SUV Eclipse Cross. V galerii máme také jednu fotku Eclipse Cross z výstavy na pražské Náplavce, u ní se můžete podívat, jak se design onoho „Dynamického štítu“ vyvíjí.

Čtěte také: Test ojetého SUV Audi Q7 3.0 TDI

Outlander je auto optimální velikosti. Ani velké, ani malé. Hodí se pro chlapa i pro ženskou. Při jízdě posádku pěkně nese bez ohledu na kvalitu silnice. Dobře se do něj nastupuje a poskytuje dostatečný nadhled na dění na silnici. Na všech sedadlech mají pohodlí i urostlé postavy. Měli jsme Outlandera postaveného na víkend v kempu u stanu. Velmi dobře posloužily jeho velké úložné prostory. Součástí výbavy limitované edice 100 let je sada na zvětšení zavazadlového prostoru na 665 litrů. Objemné schránky pod středovou loketní opěrkou a před spolujezdcem spolknou celou řadu věcí, které jsou potřeba na cestách. Při luxování jsem objevil prohlubně pod předními sedačkami, které mohou sloužit jako dodatečné úložné prostory. K dispozici je dostatek zásuvek pro nabíjení telefonů. Na střeše má ližiny na upevnění nosičů čehokoli podle potřeby majitele. Po praktické stránce poslouží Outlander na výbornou. Na designu interiéru je znát, že se auto nachází v pokročilé fázi výrobního cyklu. Pianový lak a chromové rámečky ale situaci statečně zachraňují.

Pokročilá fáze výrobního cyklu ovšem sebou přináší i výhody. Jsou odstraněny “dětské nemoci” a problémy s kvalitou ve výrobě. Technika je obecně u déle vyráběných modelů spolehlivější. Pohon všech kol 4WD je v Outlanderu k dispozici ve třech módech ECO, AUTO a LOCK. S tím prvním ušetříte, s tím druhým se nemusíte o nic starat na všech typech povrchů a ve třetím módu, který se hodí do těžkého terénu, jde na obě nápravy stejný točivý moment. Točivý moment naftového přeplňovaného řadového čtyřválce o objemu 2 268 cm3 má maximální hodnotu 360 Nm v rozsahu otáček od 1500 do 2750/min. Šestistupňová automatická převodovka napomáhá ke klidné jízdě v nízkých otáčkách. Umožňuje zařadit redukci v poloze páky L. Velká pádla řazení pod volantem pomáhají urychlit řazení při sportovní jízdě a využít maximální výkon motoru 110 kW (150 k) v 3500 otáčkách. Tlačítkem ECO mode Outlander trochu zleniví, ale mimo město si vezme jen 6,9 litrů nafty na 100 km.

Outlander nezůstává pozadu ani s technologiemi na palubě. Užitečnými pomocníky na dlouhé cesty jsou adaptivní tempomat a systém na podporu udržování v pruhu. Má systém pro nouzové brzdění, rozpoznání chodců a předcházení následků čelního nárazu. Posádku chrání sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. Snadnou manipulaci ve svahu umožňuje elektrická brzda s funkcí automatického přidržení. Při nastupování a startování můžete nechat klíč v kapse. Součástí akční výbavy je zpětná kamera a navigace. O obraz se stará multifunkční přístroj Pioneer s dotykovou obrazovkou. Audiosystém podporuje příjem DAB rádia, umožňuje Bluetooth handsfree připojení a rozumí si s ovládáním na volantu. Do akční výbavy také patří vyhřívaná přední sedadla. Limitovaná edice 100 let má přinést zákazníkovi výhodu až 100 tisíc korun oproti běžnému ceníku značky. Cena testovaného vozu vychází na 924 tisíc korun. V cenovém srovnání se stejně vybavenou konkurencí si Outlander v limitované edici 100 let vede velice dobře.

Plusy:

  • výhodná cena v porovnání s konkurencí
  • prověřená a spolehlivá technika
  • vysoká úroveň výbavy


Mínusy:

  • interiér začíná být lehce “out”
  • malá tlačítka audiosystému Pioneer

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary