Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD Invite

2013-09-30 00:00:00

Obliba této kategorie roste, konkurence přibývá. Mitsubishi ASX je v prodeji od roku 2010 a tak bylo načase projít faceliftem. Náš test Mitsubishi ASX ukázal, zda a jak se to povedlo.


Text a foto: Luděk Kortus

Na rozdíl od svého většího bratra Outlandera, vyráběného v Evropě, vozy ASX přicházejí na svět v Japonsku. Můžeme tady hovořit o skutečném bratrství, vozy mají shodných 70% dílů. Ale vidět to na nich není, každý má svoji osobitost. Pro ASX byla typická velká nasávací mřížka připomínající nasávací otvory tryskáče. Agresivní lichoběžníkový tvar se měl stát poznávacím znakem všech Mitsubishi, ale automobilka jej u nových verzí zjemnila a například u nového Outlanderu jej nepoužívá vůbec. Ke změnám došlo také na zadním nárazníku a bočních lištách. I přes tato zjemnění vrhá ASX do zpětných zrcátek stále přísný pohled a jeho marketingový slogan „ASX Bodyguard“ použitý při uvádění na trh v roce 2010 je stále platný. 

Hlavním motivem k nákupu kompaktních SUV s pohonem dvou kol je výška, ze které se řidič dívá na provoz kolem. S tím souvisí i pocit většího bezpečí, který vozy SUV poskytují. Možná i proto se v této kategorii dosti konzervativně zachovává robustní design interiéru podobný terénním vozům. I když tendence k určitému zjemnění je patrná i v interiéru. ASX modelového roku 2013 dostalo nové textilie, novou středovou konzolu, nové chromové prvky panelů předních dveří a volantu. Volant je od druhé výbavy Invite potažený kůží a má přepracovaná tlačítka ovládání rádia a tempomat. Budíky nedoznaly žádnou změnu.  Jejich provedení je nadčasové a grafika palubního počítače natolik charakteristická, že není potřeba ji měnit. 

Zážehový atmosférický motor 1.6 MIVEC má výkon 117 koní a maximální točivý moment 154 Nm ve 4000 otáčkách. Spojený s pětistupňovou manuální převodovkou umožňuje jak úspornou jízdu v nižších otáčkách, tak dynamičtější přesuny se zajímavou zvukovou kulisou. Z pod kapoty se ozývá celkem příjemné bručení, které bych od jedenašestky nečekal. Spotřeba samozřejmě záleží na stylu jízdy. Pokud akceptujete počáteční líný chod pedálu plynu, můžete se ve městě pohybovat někde mezi sedmi a osmi litry na sto, mimo město to může být klidně mezi pěti a šesti litry. Součástí modernizace je i přepracovaná zadní víceprvková náprava. Výsledkem je lepší stabilita v zatáčkách, připomínající osobní vůz.  

Dalším argumentem pro SUV s jednou hnanou nápravou je fakt, že mnoho řidičů ani tak nepotřebuje pohon všech kol, jako trochu vyšší auto. S dvoukolkou také ušetříte velmi výrazně na váze. Jednak máte lehčí motor a také jste lehčí o pohonné ústrojí 4x4. V případě Mitsubishi ASX je rozdíl mezi dieselem 4x4 a předokolkou s benzínovým motorem celých 250 kilo. Dalším, už čtvrtým důvodem obliby SUV je snadný přístup do velkého zavazadlového prostoru a jednoduché sklápění zadních sedaček. U ASX má zavazadlový prostor 442 litrů nebo při sklopení 1219 litrů. Jsem přesvědčen, že z uvedených důvodů kategorii kompaktních SUV s jednou hnanou nápravou čeká ještě velký rozmach a ASX určitě nezůstane stranou.      

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary