Test: Milionový Volkswagen Caddy Alltrack

2017-05-15 00:00:00

Škoda zrušila výrobu Roomstera, koncern si ponechal jen Caddyho. Ten je jako každý jedináček řádně rozmazlován. Můžete si do něj naporoučet výbavu a techniku, že s ní předčíte nejednoho Superba nebo Passata.


text a foto: Luděk Kortus

Plusy Mínusy
Praktičností převyšuje běžné osobáky Image dodávky
Sladění motoru, převodovky DSG a pohonu 4Motion Zadní sedadla se nedají posouvat, pouze sklápět
Vyspělé asistenční systémy Milion za malou dodávku?


Na co klasický kombík nestačí, zvládnou MPV odvozená z malých dodávek hravě. Nabízejí objemný zavazadlový prostor, pohodlí a manévrovatelnost osobního vozu. Mírnou slabinou je estetická stránka. Fanoušky však tato MPV budou mít vždycky. Toho jsou si ve Volkswagenu dobře vědomi a dokážou kromě levných verzí nabídnout i techniku, kterou vnímáme jako nejvyšší standard třeba v Passatu. Kódová specifikace modelu leccos naznačuje: 2.0 TDI 4MOT 6DSG 110 kW Alltrack. LED denní světla, maska, kola, nárazníky s ochrannými prvky a béžová metalíza jsou stejné jako u nových modelů VW. Nový a o poznání vybroušenější Caddy Alltrack byl uveden na trh na začátku roku 2016. Srovnání s předchozím modelem si můžete udělat v testu Volkswagen Caddy Cross 2.0 TDI.

Vnitřní prostor Caddyho charakterizují precizní tvary nové modelové řady Volkswagenu. Palubní deska je obložena tmavým „karbonovým“ dekorem, volant a řadící páka jsou obšité kůží. Specifické potahy jsou sladěné s obložením dveří a obšitím koberečků. Některá tlačítka jsou uložena v chromových rámečcích, pedály jsou hliníkové. Sklopná středová loketní opěrka a sklopné stolky jsou součástí výbavy. Přední sedačky jsou výškově i podélně nastavitelné a poskytují pohodlí, jaké je u Volkswagenu obvyklé. Zadní sedačky se neposouvají, ale dají se sklápět opěradla. Je možné je sklopit celé dopředu za přední sedadla nebo vyjmout úplně. Zavazadlový prostor má v takovém případě objem téměř 2900 litrů. V autě je mnoho odkládacích prostor včetně schránky na horní ploše palubní desky.

Čtěte také: Test ojetého kombi Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG

Pohon všech kol a šestistupňová DSG automatická převodovka jsou vrcholem toho, co si můžete do Caddyho objednat. Také motor 2.0 TDI o výkonu 110 kW představuje špičku nabídky. Nebýt vyššího sezení a velkého předního skla, úplně bych zapomněl, že řídím dodávku. Po dálnici můžete svištět jako s fajnovým osobákem, na chalupu se dostanete lesní cestou jako s teréňákem a odvezete věcí jako s náklaďákem. Podvozek má také trochu jako náklaďák. Přední kola jsou zavěšena nezávisle, vzadu se nachází tuhá náprava s listovými pružinami a speciálními tlumiči, jejichž charakteristika se mění s mírou stlačení. Stabilizátory na obou nápravách potlačují naklánění v zatáčkách a jistotu vedení stopy zvyšuje posilovač řízení s progresivním účinkem.

V našem Caddym fungovaly asistenční systémy, které známe z osobních modelů VW. Skvělým pomocníkem do kolon je adaptivní tempomat. Funguje až do zastavení a sám se rozjede. Do rychlosti 30 km/h City Brake sama zastaví, když řidič nedává pozor. Bi-xenonové světlomety automaticky přepínají na dálková a tlumená světla. Vedle automatické klimatizace měl náš model i vyhřívané čelní sklo a trysky odstřikovačů. Jak můžete vidět i v galerii, k dispozici jsou všechny běžné zásuvky, audio systém má šest reproduktorů a displej navigace má úhlopříčku 6,3“. Základní cena Caddyho Alltrack s motorem 1.2 TSI o výkonu 62 kW začíná na 540 000 Kč. Námi testovaný top model se může cenovkou 1 030 000 Kč rovnat Passatům nebo Superbům.

Související stránky

Související stránky

Fotogalerie

Vyhledat ohodnocený autobazar

Námi ohodnocené autobazary

další autobazary